Jsme příliš pomalí, hlásí Marko. Red Bull bude honit jednu pneumatikovou anomálii

V Red Bullu se po pátku chytají za hlavy. Piloti s vedením nebyli spokojeni s tím, co monopost RB21 předvedl na trati. Podle Helmuta Marka mu okruh v Bahrajnu naprosto nevyhovuje. Co je horší, inženýři v tuto chvíli netuší, jaké změny v nastaveních by jezdcům mohly pomoci, ale vidí jiskřičku naděje.
Hodnocení pátečních jízd v podání Helmuta Marka bylo krátké, ale o to výstižnější. „Jsme příliš pomalí,“ poznamenal sportovní poradce stáje. Dokonale to dokládají konečné rozdíly. Max Verstappen ztratil více než osm desetin na Piastriho a před časy Júkiho Cunody by si vedení zřejmě nejraději zakrylo oči.
„Pneumatiky se příliš přehřívají,“ pokračoval bývalý závodník vysvětlující, co vlastně trápí Red Bull. Bahrajn se z hlediska teplot výrazně liší od toho, co jsme zažili v posledních týdnech. Teploty tratě se i odpoledne pohybovaly na úrovni 40 °C. Marko také uvedl, že rozdíly v motorových režimech tentokrát nebyly „významným činitelem“ v deficitu červených býků.
Při dnešních jízdách si však na boxové zídce všimli jedné anomálie. „Co je zvláštní, v jednom momentě gumy ožily a jezdili jsme stejné časy jako Lando. Tato fáze však trvala jen tři nebo čtyři kola z padesáti,“ prozradil Marko. Úkolem týmu nyní bude zjistit, co to způsobilo, a pokusit se to zopakovat ve zbytku víkendu.
„Je to náročnější a hlavním problémem jsou teploty pneumatik, které nedokážeme udržet pod kontrolou. Jakmile teploty vyskočí vzhůru, klouzáme a klouzáme, což situaci jen zhoršuje. Tato trať nám nevyhovuje a nevyhovují nám ani tyto vysoké teploty,“ povzdechl si jednaosmdesátiletý Rakušan.
Red Bullu se však podařilo zvrátit nepříznivý vývoj již před týdnem v Japonsku. Tento víkend má stejný cíl. „Poměníme věci stejně, jak jsme to udělali v Japonsku. Doufáme, že se dopracujeme k tomuto zlatému podílu změn, abychom zítra byli konkurenceschopnější.“
Zatím však v týmu nevědí, čeho přesně se tyto změny budou týkat. Kéž by Red Bull alespoň tušil, že problémem je úroveň přítlaku nebo něco stejně specifického. „Kdybychom to věděli, tak bychom to změnili,“ zněla reakce.
A co s Júkim Cunodou? Ve druhém tréninku skončil osmnáctý. Kvalifikační simulace mu vůbec nevyšla, což má souviset s přípravou pneumatik. „Júki zkoušel něco jiného, takže jeho čas nebyl reprezentativní. Zítra bude určitě rychlejší.“