Stella o týmové (ne)režii: Opatrně s povrchními tvrzeními

Mohl McLaren udělat dnes něco jinak, aby zdolal Maxe Verstappena? Podle šéfa týmu Andrey Stelly v podstatě ani ne, protože strategické možnosti byly limitované a v Suzuce se velmi těžko předjíždí.
Britský tým měl ještě jednu možnost – a sice vyměnit své piloty ve snaze dát šanci Oscaru Piastrimu zaútočit na Maxe Verstappena. K takové týmové režii však nedošlo. Samotný pilot se vyjádřil, že ani neočekával, že ho tým pustí před Landa Norrise.
„Je fér, že Oscar dal takový podnět a okomentoval situaci. Byl blízko k Landovi, ale ten manažoval své pneumatiky, aby se pokusil ještě vymyslet něco na Maxe. Měli bychom být proto opatrní ve vynášení povrchních soudů,“ reagoval Andrea Stella, podle kterého by se na vítězi závodu nic nezměnilo ani v případě, že by prohodil své piloty. „Dnes zkrátka nebylo možné předjíždět. Chcete-li být vůbec v pozici zaútočit, potřebujete osm desetin sekundy. A pokud už jste v sekundě, ocitnete se ve špinavém vzduchu a vaše tempo klesá.“
Podle šéfa McLarenu se o dnešním výsledku ve velké míře rozhodlo už v kvalifikaci. „Závod byl z velké míry rozhodnut už v sobotu. Dnes se neudálo mnoho akce. Získali jsme velkou porci bodů, což je povzbuzující, ale vidíme, že ostatní nejsou daleko, a dokonce se mohou dostat i před nás,“ připomněl šéf britské stáje.
Prvních pět pilotů v cíli zvolilo stejnou jednozastávkovou strategii s přezutím ze střední směsi na tvrdou s velmi podobným načasováním zastávek v boxech. Mohli v McLarenu vyzkoušet něco jiného, protože oproti Maxi Verstappenovi disponovali v čele dvěma auty, a tedy možností rozdělit strategie?
„Natáhnout úvodní stint by nám nepřineslo efekt, protože Russell byl po přezutí na hardy rychlý. Zanalyzujeme si, zda jsme mohli s Landem zkusit undercut na Maxe. Netřeba však zapomínat na Oscara, který by v takovém případě musel čekat na svou zastávku, a dostal by se do ohrožení od aut za námi, především od Russella. Při snaze o undercut se navíc vystavujete riziku safety caru a ztráty pozice na trati,“ připomíná Andrea Stella, který si myslí, že pokud by se McLareny ocitly v provozu, měly by problém prodrat se dopředu.
„Degradace byla natolik nízká, že pokud bychom už jednou přišli o pozici během safety caru, byla by ztracena. Nemyslím si, že bychom dokázali předjet na trati Ferrari či Mercedes,“ uzavřel šéf britské stáje.