Norris ztrácel čas v pomalých zatáčkách: Auto tam není na úrovni Red Bullu

Opravdu není McLaren tak dominantní, jak jsme si mysleli? Lando Norris několikrát odmítal podobná tvrzení a po Suzuce tvrdí, že v jednom typu zatáček MCL39 není na takové úrovni jako Red Bull.
Pokud jsme čekali, že McLareny v čele dostanou osamoceného Maxe Verstappena pod tlak a budou případně spolupracovat ve snaze dostat se před úřadujícího mistra, zůstali jsme zklamáni.
„My jsme si to prohráli v kvalifikaci,“ konstatoval Lando Norris, který se nejblíže k Maxovi dostal v boxové uličce, kde jsme viděli jednu z mála vzrušujících chvil závodu. Díky rychlejší práci mechaniků McLarenu vycházel Norris téměř bok po boku s Verstappenem, který však byl přece jen o kousek vpředu, a měl tedy právo volit si linii.
A jak holandského šampiona známe, neuhnul ani o centimetr. „Popravdě jsem ani nečekal, že bych z boxové uličky vyšel před Maxem. On měl právo určit si stopu a držet si pozici. Chtěl jsem to vyzkoušet, dostat se tam, ale nepředpokládal jsem, že mi dá nějaký prostor. A ani mi ho nedal. Není to však nic, na co bych si mohl stěžovat. Bylo to dobré závodění a alespoň nějaká akce pro diváky,“ popsal britský pilot moment, kdy ve výjezdu z pitlane vyjel na trávu a přes vysílačku si stěžoval, že ho Verstappen vytlačil z trati.
V závěrečné fázi závodu jsme mohli mít pocit, že sledujeme jedno kolo, které nám režie přehrává dokola. Lando Norris, těsně následovaný Oscarem Piastrim, se totiž držel v téměř konstantním rozestupu od Maxe Verstappena, na útok však nemohl ani pomyslet. Spíše se zdálo, že lepší tempo měl jeho týmový kolega, avšak o případné (dočasné) výměně pozic ve snaze zaútočit na lídra neproběhla mezi Norrisem a jeho inženýrem žádná komunikace.
„Na Maxe se mi dařilo získávat čas ve druhém sektoru. Nicméně Red Bull byl mnohem rychlejší v pomalých zatáčkách. Ve vlásence ve střední části jsem na něj ztrácel 1,5 desetiny a další desetinu v poslední šikaně. A to prostě proto, že auto v této oblasti není úplně na úrovni Red Bullu.“
Otázkou zůstává, jak by se dnešní závod vyvíjel, kdyby piloti McLarenu lépe zvládli kvalifikaci a potenciálně by jezdili na čistém vzduchu. V něm se zdál MCL39 opravdu dominantní, ale pokud se dostal do provozu, jako například Norris ve sprintu v Číně. S podobnými problémy s jízdou ve špinavém vzduchu ve svých dominantních obdobích zápasil například i Mercedes.
„Možná jsme byli místy rychlejší než Max, ale on jezdil v čistém vzduchu, vyhnul se chybám a dokázal zůstat vpředu. Navíc, v Suzuce se těžko předjíždí. My musíme zlepšit některé věci. Naše silné stránky i slabiny se zde projevily jinde, než měly. V kvalifikaci jsme to ještě jakž takž zvládli, ale v závodě to bylo těžší. Max odvedl výbornou práci a zasloužil si vyhrát,“ uzavřel Lando Norris.