logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunodu mrzí nezdařená kvalifikace, ale vidí i pozitiva: Rozhodně cítím větší sebedůvěru

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 4. 2025

Júki Cunoda nemá za sebou dokonalou premiéru v barvách Red Bullu, ale při pohledu na jeho předchůdce Liama Lawsona můžeme říci, že to mohlo být mnohem horší. Japonský závodník se stal jezdcem dne – podobně nezaslouženě jako minulý víkend Andrea Kimi Antonelli – a po závodě z jeho tváře nevyzařovala velká spokojenost. Júki podle vlastních slov doplatil na nevydařenou kvalifikaci a kdyby měl tu moc, rád by ji zkusil znovu.

Předjíždění nebylo v Suzuce vůbec jednoduché, což nám dokázali piloti na všech úrovních pořadí nedělního závodu. Výjimkou nebyl ani Júki Cunoda, který startoval ze čtrnáctého místa a během 53 kol Velké ceny Japonska se dokázal posunout jen o dvě příčky výše. I když to nezní lichotivě, dvanácté místo je vyrovnáním nejlepšího výsledku druhého Red Bullu – Liam Lawson skončil po třech diskvalifikacích v Číně rovněž dvanáctý – v této sezóně.

„Pokud jde o můj vlastní výkon, tak jsem se závodem spokojen, ale při pohledu na výsledek je to těžké, zejména od domácí velké ceny jsem určitě očekával více,“ řekl Cunoda pro televizi Sky. „Přinejmenším jsem chtěl skončit na bodech, takže mám smíšené pocity.“

Škoda nevydařené kvalifikace. Júki byl v některých fázích víkendu blízko k týmovému kolegovi, ale v rozhodující chvíli mu to, stejně jako mnohým před ním, proklouzlo mezi prsty. Podle Cunody je právě sobota důvodem neuspokojivého výsledku. „Těchto 53 kol v závodě je zatím maximum, co jsem dostal v tomto autě. Učil jsem se a konečně jsem posbíral nějaká slušná kola,“ snažil se hledat pozitiva japonský závodník.

Nebyla to nijak ohromující premiéra pro domácího miláčka, ale označit jeho výkon za zklamání by bylo poněkud nespravedlivé. V podstatě nikomu z dvacítky pilotů se nepodařilo postoupit pořadím nahoru a Júkiho Red Bull s obrovským zadním křídlem nemohl nabídnout svému jezdci velké příležitosti na předjíždění. Cílem bylo získávání sebedůvěry, a to se podle Cunody podařilo.

„Rozhodně cítím v kokpitu větší sebedůvěru a ke konci závodu jsem měl více kontroly nad autem. Jsem si jistý, že kdybych mohl zajet kvalifikaci ještě jednou – co nemůžu a na to je pozdě –, byl by to o něco odlišný příběh,“ řekl japonský závodník.

„Když uvážím, kolik času jsem měl, tak jsem docela spokojený, ale na domácím závodě jsem chtěl skončit na bodech. Můžu se učit od Maxe a budu pokračovat v tom, co dělám. Těším se na Bahrajn,“ dodal Cunoda.

Související zprávy

Diskuze