logo F1zpravy.czF1online.sk

McLaren je na jiné planetě, prohlásil Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 13:50

Bude Suzuka okruhem, který konečně potvrdí názor mnohých, že náskok McLarenu je ve skutečnosti mnohem větší, než se zdá při pohledu na výsledky úvodních velkých cen? Stáj z Wokingu ovládla s relativním přehledem první dvojí závody nové sezóny, ale z minulosti jsme byli zvyklí i na mnohem větší časové rozestupy. I podle Charlese Leclerca se však v Suzuce začíná ukazovat skutečné rozložení sil.

Lando Norris a Oscar Piastri zakončili druhý trénink na prvním, resp. druhém místě s náskokem čtyř desetin na ostatní. Jistě, čtyři červené vlajky znamenaly, že se ve druhé tréninkové hodině jezdilo jen velmi málo, ale nic to nezměnilo na tom, že i v Suzuce potvrzuje stáj z Wokingu svoji převahu.

Ferrari se snaží držet, ale v obou trénincích zaostali Charles Leclerc a Lewis Hamilton o asi čtyři desetiny vteřiny. Pokud je to skutečný rozdíl mezi těmito dvěma týmy, chlapcům v červeném to do zbytku japonského víkendu nedává velké naděje na úspěch.

Charles Leclerc zněl v pátečním rozhovoru po skončení tréninků pozitivně a tvrdil, že se hodně naučil a výkonnost je ve skutečnosti lepší, než se zdá při pohledu na dosažené časy. Když však v závěru přišla otázka, zda se Ferrari zapojí do boje s nejlepšími, lakonicky a s ironickým úsměvem odpověděl: „Musíme být opatrní, protože se zdá, že McLaren je na jiné planetě, ale možná máme lepší představu, jak maximalizovat náš potenciál, což je pozitivní,“ řekl po pátku Leclerc.

Ten má za sebou podle vlastních slov produktivní den. Navzdory množství přerušení vyzkoušel s inženýry množství možností a v Japonsku získává Ferrari lepší představu, jak pracovat s monopostem SF-25. „Vyzkoušel jsem strašně mnoho věcí, takže z tohoto pohledu si myslím, že to byl velmi konstruktivní den. Neposkládali jsme všechno dohromady, ale myslím si, že výkonnost je lepší, než vidíme při pohledu na výsledky,“ řekl Leclerc, který byl zčásti frustrován.

„Rozhodně se těším na sobotu, ale mám pocit, že vše, co jsme se dnes naučili, se zítra otočí se změnou směru větru. I když to byl konstruktivně strávený čas, bylo to zároveň frustrující, protože jsem nezapsal jeden pořádný čas. Buď se mi do cesty připletl provoz, nebo červená vlajka, nebo další červená vlajka,“ pokračoval monacký závodník.

„Provedli jsme však množství změn a byl to dobrý den. Mám pocit, že jsem se hodně naučil a možná jsem pochopil, co od auta chci směrem do budoucnosti,“ dodal Leclerc.

Nejlepší časy pilotů Ferrari byly v obou trénincích velmi obdobné, což ukazuje konzistenci i vyrovnanost jezdecké dvojice Scuderie. Tým už zřejmě ví, jak na tom je, teď potřebuje zabrat a dotáhnout ztrátu. V této chvíli se zdá, že skutečně ztrácí tři až čtyři desetiny na McLaren, jak to po Číně avizoval Charles Leclerc.

Jeho týmový kolega Lewis Hamilton zněl v rámci možností podobně optimisticky, ale také jemu bylo jasné, že Ferrari není nejrychlejší tým dosavadního průběhu japonského víkendu. Zároveň vyjádřil přesvědčení, že další velká cena a další hodiny se Scuderií mu pomáhají stále lépe posouvat tým i auto požadovaným směrem.

„Prošli jsme si náš program a před námi je hledání dodatečné výkonnosti, protože v současnosti nejsme nejrychlejší, ale myslím si, že máme dobrý základ do dalšího průběhu víkendu,“ řekl po pátku Hamilton.

„Příliš jsem se nesoustředil na ostatní, ale snažil jsem se učit a růst spolu s týmem. Usiluji o dosažení většího komfortu nejen v novém autě, ale i v novém prostředí. Potřebuji si zapamatovat vše, co mám k dispozici nejen v kokpitu, ale i při změně nastavení mezi tréninky. Začínám se dostávat do bodu, kdy vím, jak posunout auto žádaným směrem s nástroji, které mám k dispozici. Začínám se cítit stále více komfortně a očekávám, že v následujících víkendech bude pokračovat tento trend,“ dodal sedminásobný mistr světa.

Související zprávy

Diskuze