logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunodova zjištění po pátku: Simulátor zcela neodpovídá realitě

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala4. 4. 2025

Júki Cunoda má za sebou první den jako pilot Red Bullu. Ve čtvrtek byl nadšený z této příležitosti a těšil se na to, kdy začne krotit monopost RB21, ale v pátek se musel vrátit do reality. Nová posila Red Bullu si v prvních dvou trénincích uvědomila, že RB21 se v simulátoru chová jinak než přímo na trati.

V prvním tréninku se Red Bull rozhodl připravit na kvalifikaci výlučně s měkkými pneumatikami. Max Verstappen a Júki Cunoda obsadili páté a šesté místo, přičemž je dělila jen jedna desetinka. Start do víkendu proto proběhl nad očekávání.

„První trénink byl lepší, než jsme čekali. Byl to dobrý začátek,“ potěšil se Júki Cunoda, který odpoledne obsadil jen osmnáctou pozici. V rozkouskované druhé části programu totiž nevytáhl ani jednu sadu měkkých pneumatik a neodjel žádnou kvalifikační simulaci.

„V druhém tréninku jsem nezajel měřené kolo. Myslím si, že nás čeká hodně práce. Trochu jsem se trápil. Budeme se muset lépe podívat na data z druhého tréninku, ale obecně to bylo OK. Musím si jen vypracovat sebevědomí,“ zamyslel se nad tím, co by mu pomohlo.

Všechny však bude zajímat, zda se naplnila očekávání o tom, že jízda v monopostu RB21 není žádným požitkem. Reportéři se Cunodu na toto téma zeptali i v souvislosti s jeho dojmy ze simulátoru, na kterém prý neměl pocit, že by to s Red Bullem mělo být tak těžké.

Jaké je tedy auto přímo na trati? „Trochu se liší od toho, co jsem cítil na simulátoru,“ připustil Júki Cunoda. „Možná se liší o něco víc, než jsem očekával. Věděl jsem však, že skutečné auto bude vždy trochu jiné. V reálném autě bylo všechno o něco výraznější. Cítil jsem, že to bylo náročnější.“

Související zprávy

Diskuze