V prvním tréninku byl nejrychlejší Norris, Cunoda má za sebou premiéru v Red Bulle

První tréninková hodinovka před Velkou cenou Japonska je za námi. Nejrychlejším mužem na trati se stal Lando Norris, který v tréninkovém minisouboji porazil Georgea Russella a Charlese Leclerca. Júki Cunoda může považovat svou premiéru v Red Bullu za úspěšnou.
Lando Norris se vyšplhal na čelo s časem 1:28,549. Maximum z loňského prvního tréninku tak překonal o 1,5 vteřiny. Částečně za to může vývoj monopostů, částečně i stále nový asfalt. A i když byl Norris nejrychlejší, o hladkém průběhu tréninku nemůže mluvit.
Na středně tvrdých i měkkých pneumatikách jsme viděli, jak mu dělala problémy poslední šikana. Na konci kola jsou pneumatiky přehřáté a Norris jim vůbec nepomáhal tvrdým přejezdem přes vnitřní obrubník, po čemž mu dvakrát ujela zadní část auta. Jednou se dokonce ocitl ve štěrku. Poslední pokus na měkké směsi zvládl a právě němu vděčí za to, že skončil v čele.
Ideálně však neproběhly ani jeho dlouhé jízdy. Britský jezdec hlásil drolení předních pneumatik. Druhá strana garáže s Oscarem Piastrim obsadila až patnácté místo. Australanovi nevyšla kvalifikační simulace podle představ.
Druhé místo se ztrátou 0,163 vteřiny obsadil George Russell z Mercedesu, kterému se v závodní simulaci měly také drolit přední pneumatiky. Alespoň boxová zídka McLarenu touto informací uklidňovala Landa Norrise.
V pomyslné druhé řadě se ocitli oba piloti Ferrari. Charles Leclerc už nabral více než čtyřdesetinovou ztrátu, Lewisovi Hamiltonovi chyběla polovina vteřiny a na konci tréninku si stěžoval na nedotáčivost.
Red Bully dnes vsadili na jinou strategii než jejich soupeři. Na rozdíl od ostatních jsme je viděli jen na měkkých pneumatikách. Max Verstappen je šestý a Júki Cunoda hned za ním. Japonec může být se svou premiérou spokojen. Neviděli jsme žádnou velkou chybu a ve vysílačce působil velmi vyrovnaně a klidně. Na konci tréninku konstatoval, že auto je „zajímavé“ a že inženýrům poskytne zpětnou vazbu. Podle týmu dnes jezdil s identickým motorovým režimem jako Verstappen.
Sedmý skončil Fernando Alonso, který se v úvodu dnešních jízd ocitl na druhé příčce. Španěl opět potvrdil, že z auta dokáže velmi rychle vyždímat jeho potenciál, ale když se to podaří i ostatním, Aston Martin se propadne.
Isack Hadjar zajel osmý nejlepší čas, kterým zdolal Kimiho Antonelliho, Carlose Sainze i Alexe Albona. Liam Lawson zaostal za svým kolegou o tři desetiny. Povedený trénink má za sebou Rio Hirakawa. Domácí jezdec dnes v kokpitu nahradil Jacka Doohana, odjel 24 kol a o více než desetinu předjel i týmového kolegu Pierra Gaslyho.
Druhý trénink je na programu v 8:00 našeho času.

1. trénink - GP Japonska 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:28,549 | 24 | ||
2. | Mercedes | 1:28,712 | +0,163 | 29 | |
3. | Ferrari | 1:28,965 | +0,416 | 27 | |
4. | Ferrari | 1:29,051 | +0,502 | 25 | |
5. | Red Bull | 1:29,065 | +0,516 | 23 | |
6. | Red Bull | 1:29,172 | +0,623 | 25 | |
7. | Aston Martin | 1:29,222 | +0,673 | 25 | |
8. | Racing Bulls | 1:29,225 | +0,676 | 28 | |
9. | Mercedes | 1:29,284 | +0,735 | 28 | |
10. | Williams | 1:29,333 | +0,784 | 28 | |
11. | Williams | 1:29,392 | +0,843 | 25 | |
12. | Alpine | 1:29,394 | +0,845 | 24 | |
13. | Racing Bulls | 1:29,536 | +0,987 | 28 | |
14. | Alpine | 1:29,547 | +0,998 | 23 | |
15. | McLaren | 1:29,708 | +1,159 | 25 | |
16. | Aston Martin | 1:29,758 | +1,209 | 25 | |
17. | Stake | 1:30,023 | +1,474 | 21 | |
18. | Haas | 1:30,077 | +1,528 | 17 | |
19. | Haas | 1:30,123 | +1,574 | 21 | |
20. | Stake | 1:30,147 | +1,598 | 26 |
- Štítky
- GP Japonska 2025