logo F1zpravy.czF1online.sk

Samozřejmě, že Adrian nám chybí, přiznal Marko

Helmut Marko, Christian Horner, Adrian Newey
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 11:53

I když Red Bull rozhodně nemá po sezóně a Max Verstappen se v úvodních dvou velkých cenách bodově udržel pilotů McLarenu, s titulovými ambicemi stáje z Milton Keynes to nevypadá růžově. V tuto chvíli v podstatě nikdo nepočítá s Red Bullem jako s kandidátem na vítězství v Poháru konstruktérů a bez Adriana Neweyho je sporný i budoucí vývoj stáje. Přesvědčivě nezní ani Helmut Marko.

Poradce Red Bullu byl v posledním týdnu pořádně propírán v médiích. Sám se zhostil své populární role a tentokrát to byl on, ne Christian Horner, kdo do velké míry vysvětloval, co to tým zase udělal. Liamovi Lawsonovi ukázali dveře už po dvou velkých cenách a do kokpitu monopostu RB21 zasedne v Japonsku Júki Cunoda.

I když ho čeká domácí závod, bývalý pilot má na svých bedrech v podstatě nulová očekávání. Lawson se kvalifikoval jednou osmnáctý a dvakrát dvacátý, takže horší než on už být nemůže. Toto rozhodnutí však zaměřilo obrovskou negativní pozornost nejen na tým jako takový, ale hlavně na jeho monopost. Zatímco Red Bull vyhrával s jedním autem, nikoho to moc netrápilo, ale teď nevyhrává vůbec a monopost je stejně nezvladatelný jako v minulých letech. Nesmíme přitom zapomínat, že inženýři musí vyřešit problém bez pomoci svého dlouholetého lídra Adriana Neweyho.

„Samozřejmě, že člověk jako on nám chybí,“ prohlásil Helmut Marko v rozhovoru pro OE24. „Newey je Newey, ale náš tým má téměř tisíc lidí. Skupina pod jeho vedením se budovala roky.“

Red Bull se dostal do nepředstavitelné situace, kdy druhý pilot hlavního týmu nedokáže porazit sesterský Racing Bulls. „Je pravda, že monopost RB21 je náročný na řízení. Auto Racing Bulls se dá snáze zvládnout a je rychle v kvalifikaci. V závodě však na Red Bull výrazně ztrácí,“ připomněl Marko.

Ten už se svým týmem i svojí jezdeckou akademií vyzkoušel všechno. Zjevně neexistuje další jezdec, který si s RB21 dokáže poradit jako Verstappen. Inženýři musí změnit auto tak, aby vyhovovalo oběma jezdcům a oba mohli bodovat, ale to v této sezóně asi neuvidíme. I když pánové v Red Bullu říkali, že Lawson je lepší volba pro svůj větší potenciál a psychickou odolnost – sám Marko po Austrálii řekl, že chce dát Liamovi alespoň tři velké ceny –, vše nakonec „vypálilo“ diametrálně odlišně.

„Júki byl příliš nekonzistentní. Proto jsme se jednohlasně rozhodli pro Lawsona. Ten však od prvního dne v Austrálii nedokázal doručit výsledek pod zvýšeným tlakem a upadl do negativní spirály. Je to jako dobitý boxer. Je těžké se z toho dostat. Z tohoto pohledu to byla chyba posadit Lawsona do kokpitu,“ skonstatoval Marko.

Související zprávy

Diskuze