logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda: Nebude to snadné, ale v Japonsku bych chtěl skončit na pódiu

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala31. 3. 2025

Júki Cunoda se v neděli poprvé postavil před veřejnost jako pilot Red Bullu. V Tokiu se na akci Hondy sešli stovky fanoušků, aby si přišli prohlédnout svého vyvolence v nové kombinéze a vyslechnout si jeho první bezprostřední reakci na události z posledních dnů. Dozvěděli se, že už tento víkend by chtěl pro ně vybojovat pódiovou trofej, ačkoli nemá žádné iluze o tom, jak to bude náročné.

Možná bychom čekali, že Júki Cunoda se po přestupu do Red Bullu začne obávat tlaku, který je s tím spojen. Reportéři portálu motorsport.com však na akci v Tokiu byli a prozradili, že působil úplně jinak — jako muž, kterému konečně sejmuli okovy. Japonec byl uvolněný a před 400 fanoušky neustále žertoval a usmíval se.

Rozhovor s ním vedl jeho mentor a bývalý závodník WTCC Rio Mičigami. „Nechceme na tebe vyvíjet příliš velký tlak, ale je nemožné nemít vysoká očekávání,“ opáčil Mičigami, po čem se Júki Cunoda zeširoka usmál: „Ano, prosím, jen sem s těmi očekáváními a tlakem!“

Pokud se dobré výsledky rychle nedostaví, Cunoda se velmi rychle může ocitnout v tlakovém hrnci. Na to však přijde čas později. V první řadě je třeba si užít, že si konečně splnil jeden ze svých snů.

Cunoda přiznal, že nejprve se mu zprávám z Red Bullu ani nechtělo věřit. „Když mi poprvé zavolali, řekl jsem si, pánové, tak tohle bude zajímavé. Uvědomil jsem si, že přestupuji do jiného týmu. Samozřejmě, byl jsem šťastný, že se přidávám k Red Bullu, ale když jsem se nad tím důkladně zamyslel, najednou mi přišla až nereálná představa, že budu jezdit za Red Bull na VC Japonska.“

„Zpočátku jsem byl tak zaneprázdněný, že jsem ani neměl čas si naplno užít toto vzrušení. Musel jsem okamžitě naskočit do simulátoru, absolvovat přípravu sedadla a postarat se o spoustu jiných věcí v rámci příprav. Být povýšen do Red Bullu je úžasná příležitost, ale v první řadě chci poděkovat svým inženýrům [v Racing Bulls] a lidem, kteří mě podporovali. Děkuji vám,“ nezapomněl na svůj „domovský“ tým, ve kterém strávil více času než kterýkoli jiný pilot.

Getty Images/RB Content Pool

Jak už naznačil, za sebou má intenzivní přípravy, do kterých se pustil koncem minulého týdne. Na akci proto dostal otázku, jaký je výhled z kokpitu červených býků? „Když už sedíte v kokpitu F1, výhled je vždy stejný. Omlouvám se vám za nudnou odpověď,“ opět žertoval Cunoda. „Jelikož letos jsem byl rezervním jezdcem, přípravu sedadla jsem už absolvoval. Vzpomínám si však, že tehdy jsem uvažoval: Proč to vůbec dělám? I tak tady nebudu závodit… Tentokrát jsem přípravu sedadla bral vážně.“

Zvládne Cunoda jízdu v Red Bullu RB21?

Když Júki Cunoda na konci loňského roku testoval monopost RB20 na okruhu v Abú Dhabí, do médií prohlašoval, že se mu v něm jezdilo velmi dobře. Časy měl také konkurenceschopné, ale přesto se Red Bull rozhodl pro Liama Lawsona.

Cunoda prozradil, že vyjádření si tehdy pečlivě připravil, aby navýšil svou šanci na přestup. „Pokud mám říct pravdu, tak trochu jsem se pokusil prodat,“ řekl s úsměvem. „I tak se mi však okamžitě dařilo jezdit v autě normálně v tom smyslu, že jsem cítil, že auto mi vyhovuje.“

„Na simulátoru jsem strávil asi dva dny. Z této zkušenosti jsem neměl pocit, že by se v autě jezdilo tak těžko. Nabyl jsem dojem, že přední část auta je velmi živá, jak to lidé zvyknou říkat. Pokud se však ptáte, zda se těžko ovládalo, neřekl bych, že bych měl nějaké zvláštní pocity — alespoň na simulátoru,“ pokračoval rodák ze Sagamihary. „Samozřejmě, asi si budu chtít nastavit auto jinak než Max. Chci si rozvinout svůj vlastní styl nastavení auta, dobře jej pochopit a od prvního tréninku se postupně dostat do tempa.“

Júki Cunoda má před dalším víkendem obrovskou příležitost stát se prvním japonským jezdcem od Kamuja Kobajašiho, kterému se podařilo potěšit domácí fanoušky pódiem. Jeho krajan to dokázal v Suzuce v roce 2012.

I když to možná zní odvážně, cíle se s tím shodují. „Moje ambice se nezměnily. Nechci příliš zvyšovat očekávání, ale během tohoto víkendu VC Japonska chci skončit na pódiu,“ řekl už smrtelně vážně. „Vím však, že už od začátku to nebude tak snadné. Moje priorita je nejprve pochopit auto a jak se chová v porovnání s VCARB. Pokud si přirozeně budu jízdu užívat a v prvním tréninku se s ním seznámím, výsledky se dostaví. Pokud to povede k pódiovému finiši, bude to úžasné.“

Getty Images/RB Content Pool

Red Bull si pro tento víkend připravil speciální lakování monopostu, který by měl být bílo-červený, tedy laděný podobně jako v Turecku 2020. Stáj tím chce poděkovat svému dodavateli a Cunoda chce zase poděkovat za dlouholetou podporu.

„Tohle je poslední rok partnerství mezi Red Bullem a Hondou, takže mám pocit, že jezdit za Red Bull Racing v Suzuce je téměř jako osud. Já chci bojovat s nejlepším motorem, který má Honda, a projevit jí vděk za vše, co pro mě udělala. Doufám, že si to užiju se všemi fanoušky. Více než na cokoli jiného se těším na výzvu, která je přede mnou,“ dodává Cunoda. „V životě nezažijete mnoho chvil, kdy čelíte takovému extrémnímu tlaku a když máte v rukou takovou obrovskou příležitost, takže si dovedu představit, že to budou neskutečně vzrušující závod.“

Související zprávy

Diskuze