Ferrari vysvětlilo dvojí diskvalifikaci: Neměli jsme v úmyslu získat výhodu

Fanoušci Ferrari mohou být plným právem rozhořčeni. Italský tým opět ukázal, že ještě není stoprocentně připraven útočit na mistrovský titul, když se dvěma hloupými chybami postaral o diskvalifikaci svých jezdců. Ferrari se však problému postavilo čelem a tifosi nabídlo vysvětlení.
Aby si Charles Leclerc mohl ponechat své páté místo, potřeboval by, aby jeho monopost byl o jeden kilogram těžší. Jelikož však technici Ferrari neuměli vysvětlit, kde se tato hmotnost mohla ztratit, FIA neměla jinou možnost než ho diskvalifikovat. V případě Lewise Hamiltona zase musela rázně zakročit poté, co se ukázalo, že v zadní části monopostu byla nadměrně opotřebovaná deska podlahy.
„Po technických prověrkách FIA odhalila, že obě naše auta z odlišných důvodů nevyhovovala technickým předpisům,“ píše se v oficiálním stanovisku italské stáje. „Auto s číslem 16 (Charlese Leclerca) bylo pod hmotnostním limitem o 1 kg a zadní část desky auta s číslem 44 (Lewise Hamiltona) byla o 0,5 milimetru pod limitem.“
Pokud obě auta týmu poruší technická pravidla ze stejného důvodu, lze to připsat prosté chybě inženýrů při výpočtech. Porušit však pravidla ve dvou různých bodech je již velmi závažná chyba, která ve Formuli 1 prakticky nemá obdoby.
„Charles byl dnes na jednozastávkové strategii, což znamenalo, že opotřebování pneumatik bylo velmi vysoké a způsobilo, že monopost se ocitl pod hmotnostním limitem,“ ozřejmila Scuderia, která na rozdíl od diskvalifikace George Russella z VC Belgie 2024 měla jednu velkou výhodu; Charles Leclerc mohl v dojezdovém kole sbírat zbytky gumy. „Pokud jde o Lewisovo opotřebování desky, drobným rozdílem jsme nesprávně odhadli její spotřebu.“
„Neměli jsme v úmyslu získat žádnou výhodu. Poučíme se z toho, co se dnes stalo, a zajistíme, aby se podobné chyby již opět neopakovaly. Je jasné, že takto jsme nechtěli ukončit náš víkend VC Číny — ani pro nás, ani pro naše fanoušky, jejichž podpora je neochvějná,“ doplnila stáj.