logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc vysvětlil vysílačku s inženýrem a odhalil, kde se vzala voda v kokpitu

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2025

Ferrari v neděli opět pobavilo celý svět Formule 1, když ve vysílačce mezi Charlesem Leclercem a jeho inženýrem Bryanem Bozzim zazněla další z vtipných slovních výměn. Odkud se však vzala voda, kterou měl Monačan v kokpitu, a co myslel svou hláškou o „knize moudrostí“? To prozradil novinářům ve čtvrtek v Šanghaji.

Charles Leclerc uprostřed Velké ceny Austrálie hlásil potenciální problém. V kokpitu měl prý množství vody — celá jeho sedačka byla pod vodou. Inženýra se proto zeptal, jestli si na datech všimli nějakého úniku, ale Bozzi odvětil prostě ve snaze vysvětlit mu, o co zřejmě jde: „Tak to musí být voda.“ Leclerc zareagoval slovy, že takovou poznámku by bylo třeba zařadit do knihy moudrostí.

„Byl to takový interní vtip,“ zasmál se Charles Leclerc v Šanghaji. „Samozřejmě, nikdo zvenčí to nemohl pochopit. Je to něco mezi mnou a mým inženýrem. Pochopili jsme, odkud to pocházelo. Ta voda pocházela z nápoje. Neměl jsem tedy žádný nápoj a byl jsem mokrý, ale to je v pořádku.“

Naštěstí, v neděli nebylo tak horko, aby Leclerca trápil nedostatek vody k pití. Mnohem víc ho musela mrzet nedostatečná rychlost monopostu. Vzhledem k tomu Scuderii vůbec netěší ani zisk osmého a desátého místa — ambice italské stáje jsou někde zcela jinde.

„Určitě to není žádná útěcha, pokud startujete na sedmém a osmém místě a do cíle dorazíte na sedmém a desátém, nebo sedmém a devátém. Oba jsme byli z výsledku zklamáni, protože jsme chtěli bojovat o pódium nebo o vítězství,“ konstatoval Leclerc. „Nemám z této situace o nic lepší pocit, jen jsem chtěl vyhrát. Jen na tom záleží. Přeji si, abychom oba bojovali o vítězství.“

Co Scuderii tak zpomalilo? Už v Austrálii se piloti vyjádřili, že museli přijmout nějaké kompromisy, ale nikdo nechtěl prozradit víc. Spekulovalo se o různých věcech — Ferrari se mohlo rozhodnout vsadit na nastavení do vody, případně se bálo nadměrného opotřebování desky podlahy a následné diskvalifikace.

„Samozřejmě máme pár nápadů, kde se to vzalo,“ říká o ztrátě svého monopostu. „Nebudu příliš zacházet do podrobností, ale tato auta jsou nadále velmi citlivá i na ty nejmenší změny. Ty mohou mít velký vliv na to, jaký máte z auta pocit a jaký podá výkon. Někdy nemáte na výběr, jen to udělat, a my jsme to udělali. Uvidíme, jak to půjde.“

„Nemyslím si, že do budoucna to bude představovat naše omezení, ale na okruzích, jakým je Melbourne, budeme muset pochopit a očekávat, zda se takové problémy objeví i v průběhu roku,“ přízvukuje Leclerc, který si podle vlastních slov nemyslí, že Ferrari je na úrovni McLarenu, ale „o krok pozadu“. Na druhé straně však na tom není ani tak špatně, „jak jsme ukázali během prvního víkendu“.

Související zprávy

Diskuze