McLaren už na prvním závodě sáhl po týmové režii, Stella ji obhajuje

Piloti McLarenu po sobotní kvalifikaci potvrdili, že v úvodu sezóny nebudou platit žádná „papájová pravidla“. Týmové režie jsme se však přece jen dočkali. Andrea Stella hájí rozhodnutí stáje požádat Oscara Piastriho, aby na Landa Norrise neútočil, v době, kdy se na něj rychle dotahoval.
Každý domácí fanoušek to v neděli přál Oscarovi Piastrimu, ale ani tentokrát to Australanům nebylo souzeno. Na svém okruhu stále čekají na vlastního vítěze. Piastrimu se to nepodařilo z několika důvodů, zejména kvůli chybě ze závěrečné části závodu.
Z pohledu nitrotýmové dynamiky je však zajímavé ještě něco jiného. Když domácí hrdina začal vyvíjet tlak na Landa Norrise, tým ho z jeho mise odvolal.
„Poměrně brzy jsme se měli dostat k pomalejším jezdcům. Auta byla těsně u sebe a podmínky na trati byly stále náročné. Intermediálky se ničily a odírala se guma,“ pustil se do vysvětlování důvodů týmové režie Andrea Stella. „Zároveň jsme dostávali čerstvé informace ohledně počasí.“
„Fakt, že jsme se dotahovali na pomalejší jezdce spolu s aktuálními informacemi o počasí, nás přivedl k tomu, že na krátký čas jsme museli přerušit soupeření našich jezdců, dokud jsme neměli v předpovědi jasno. Šlo o to, jak využijeme pneumatiky, dokud nevyřešíme tuto záležitost s předjetím pomalejších aut. Jakmile jsme to dokončili a vyhodnotili jsme počasí, tak jsme v závodě pokračovali,“ připomněl šéf týmu.
Nicméně, v té době měl už Piastri téměř třísekundovou ztrátu. Nešlo však o důsledek týmové režie, ale přičinil se o to sám, když v šesté zatáčce jemně vyjel na štěrk, a nepomohly mu ani pneumatiky. Ve 32. kole závodu, když už měl ruce opět volné, ztratil na Landa Norrise 1,579 vteřiny a bylo po naději.
„Než jsme měli dovoleno opět závodit a než jsem se snažil dotáhnout na Landa, tak jsem si trochu zničil levou přední pneumatiku,“ vysvětlil tuto ztrátu Oscar Piastri. „V tom momentě jsem už toho nemohl moc udělat.“
McLaren obecně umožňuje svým jezdcům mezi sebou bojovat za podmínky, že si vždy nechají dostatek místa. V náročných podmínkách se však něco takového snadněji řekne, než vykoná. I jejich drobné chyby přispěly k tomu, že boxová zídka se rozhodla pořadí na pár kol zakonzervovat.
„V té fázi závodu bylo náročné udržet si konzistentní tempo. To je jeden z důvodů, proč jsme na pár kol pozastavili interní soupeření,“ pokračoval Andrea Stella. „Oba jezdci dělali drobné chyby, protože jakmile jste s pneumatikami vyjeli na vlhkou část, najednou jste mohli pocítit přetáčivý smyk. Mohli jste také jemně probrzdit, protože levá přední pneumatika byla již dost opotřebovaná.“
„Nevím přesně, jaké problémy mohl mít v souvislosti s jeho tempem v této fázi závodu, ale tipuji, že to bude souviset s těmito drobnými problémy, které jsem na takové úrovni a v takových podmínkách viděl na obou stranách,“ dodal.