Helmut Marko kritizuje rozhodnutí FIA zbavit se flexibilních křídel v polovině sezóny

Od Velké ceny Španělska se rozložení sil může změnit. Vejde totiž v platnost technická direktiva TD018, která zpřísní jejich statické testy. A i když právě flexibilní křídla měla v minulém ročníku pomoci Mercedesu a McLarenu dotáhnout se na červené býky, Helmut Marko vůbec není spokojen, že je FIA takovýmto způsobem vyřadila z rovnice.
FIA až do prosince houdla stejnou píseň: Křídla týmů jsou sice flexibilní, ale není to nic, co by ji znepokojovalo. Následně měl však podle zákulisních informací začít lobbovat některý tým za zpřísnění pravidel. Pokud jsou tyto zvěsti pravdivé, tak uspěl. Několik týmů utratilo stovky tisíc eur na nová křídla, která nebudou moci nasazovat ani polovinu sezóny.
„Nyní už všichni s výjimkou menších týmů zkonstruovali křídla, která se ohýbají. Je šílené, že je všichni takto vyhodíme do koše v polovině ročníku,“ kroutí hlavou Helmut Marko, jehož tým se musel také vydat touto cestou.
„Buď mělo nové pravidlo platit okamžitě od startu sezóny, nebo by nemělo platit vůbec,“ odkazuje mezinárodní automobilové federaci. „FIA si měla uvědomit, že pravidla by měla být napsána tak, aby v nich nebyly žádné šedé zóny.“
Několik týmů bude muset upravit své monoposty, což bude mít dopad na jejich vyvážení. Flexibilní přední křídla pomáhala přesněji nastavit auto na rychlé a pomalé zatáčky zároveň tak, aby jezdce netrápila ani nedotáčivost, ani přetáčivost.
Toto by však mohla být voda na mlýn pro Maxe Verstappena, míní Marko. „Určitě to bude Maxova výhoda. Nikdo nedokáže zvládat jízdu s náročným autem tak, jako on,“ podařilo se mu najít i jedno pozitivum.
- Štítky
- Helmut Marko
- Red Bull