Marko označil výhodu Red Bullu: My máme jasnou jedničku, piloti McLarenu si pokradou body

Dokáže Max Verstappen zvítězit i s druhým či třetím nejrychlejším autem? V historii Formule 1 není zcela běžné, aby jezdecký titul nevyhrál muž s nejrychlejším autem. Red Bull loni narazil na problémy s vývojem monopostu a Max Verstappen se při trápení Sergia Péreze ocitl osamocený v boji s konkurencí. To však může být velká výhoda, což zdůraznil i Helmut Marko.
McLaren působil na předsezónních testech v Bahrajnu velmi mocně. V podstatě nikdo nezpochybnil, že monopost MCL39 měl navrch, i když každý připomněl, že podmínky byly velmi specifické a nikdo nezná množství paliva, motorové režimy či počet senzorů v útrobách jednotlivých monopostů.
Debata se soustředila také na jezdeckou stránku. I když všichni mluví o vyrovnanosti a síle sestav McLarenu či Ferrari a nikdo neoznačuje Liama Lawsona za hrozbu v boji o titul, každá mince má dvě strany a napohled zjevná nevýhoda v podobě druhého jezdce Red Bullu se v klíčových okamžicích může ukázat jako velká výhoda.
„Podíváte-li se na bahrajnské testy, je to Lando Norris, který si počínal mnohem lépe než Oscar Piastri,“ řekl pro Sport.de poradce Red Bullu Helmut Marko. „Myslím si však, že to byl jen fenomén Bahrajnu. Piastriho považuji za stejně dobrého. Doufám, že si navzájem pokradou body a my z toho budeme profitovat.“
Jak již uvedli mnozí před ním, Max Verstappen se zřejmě nemusí obávat konkurence ze strany týmového kolegy. I kdyby se Liam Lawson ukázal být lepší než všichni jeho předchůdci, Red Bull by pravděpodobně zařídil, aby se čtyřnásobnému mistru světa nepletl do cesty. „Max je naše jasná jednička a nemyslím si, že Piastri se dobrovolně prohlásí za dvojku,“ prohlásil Rakušan.
„Už loni jste mohli vidět, že Oscar byl na některých tratích stejně rychlý, ne-li rychlejší, než Lando. McLaren však momentálně má, minimálně z pohledu na Bahrajn, výhodu lepšího auta, které se dokázalo vyrovnat s pneumatikami a teplotami,“ konstatoval Marko.
Ten měl, jako obvykle, plná ústa chvály na adresu Maxe Verstappena, ale už nebyl tak spokojen s výkonem nového Red Bullu RB21. Po prvním dni předsezónních testů přednesl Helmut velká prohlášení o vyřešených problémech a velkých pokrocích. Po třech dnech však byl mnohem střízlivější při svém hodnocení.
„Bylo by hezké, kdyby změny a vylepšení okamžitě fungovaly,“ řekl. „Auto je však předvídatelnější a reaguje na změny požadovaným způsobem. Není svéhlavé jako loni. Pokračujeme ve vývoji a zlepšování, ale i když monopost není optimální, stále máme eso v rukávu v podobě Maxe, který zapojí do hry svoji genialitu,“ vzkázal Marko.