Máme největší a nejambicióznější projekt v současné F1, prohlásil Binotto

Když se nový šéf Sauberu Mattia Binotto objevil na akci F1 75, už při prvním pohledu na talentovaného inženýra bylo jasné, že se cítí jako ryba na suchu. S jednou rukou v kapse – tradiční projev nervozity švýcarského rodáka – mával před dvacetitisícovým davem. Není to póza, ve které by byl Binotto velmi silný, ale není třeba zapomínat, že v Audi bude mít na starosti mnoho věcí, kterým naopak velmi dobře rozumí.
Je jasné, že Mattiovi se velmi hodí pomoc Jonathana Wheatleyho, který bude mít jako šéf stáje na starosti závodní tým na trati, jeho vnější prezentaci a komunikaci s veřejností. Když se objevila zpráva, že Binotto povede tovární tým Audi, vzhledem k jeho předchozímu účinkování ve Ferrari se objevily kritické hlasy.
Nesmíme však zapomínat, že v póze, jakou jsme viděli v Londýně, by se měl objevit Wheatley. Angličan by rovněž měl mít na starosti provozní stránku, strategie a další oblasti, ve kterých se Scuderia pod vedením Binotta dvakrát nezářila. Mattia by měl mít na starosti vývoj auta, vývoj motoru a zvětšování týmu, s čímž má jako bývalý hlavní motorář a později technický ředitel bohaté zkušenosti.
„Jsem opravdu rád, že jsem dnes tady a pracuji na budoucnosti Audi ve Formuli 1,“ prohlásil Binotto o svém současném působišti. „Nedokážu si představit, že bych byl součástí něčeho vzrušujícího, než je tento neuvěřitelný projekt.“
„Projekt Audi je, nepochybně, nejambicióznější, nejnáročnější a největší v současné Formuli 1. Pohání ho dědictví této automobilky a skutečnost, že nikdy předtím nesoutěžila ve Formuli 1, ale také její minulé úspěchy ve světě motoristických závodů,“ dodal Binotto.
Představení Sauberu na předsezónních testech naznačuje, že tento tým čeká další náročná sezóna. Budování stáje však směřuje k mnohem vzdálenějším cílům, ne k následujícím dvanácti měsícům. Tým se momentálně nenachází v dokonalé situaci, ale minimálně z finančního a materiálního hlediska by měl mít k dispozici vše potřebné, aby se v budoucnu zařadil mezi špičku – to však platilo i o Jaguaru, Toyotě či Renaultu.
„Když čekáme na přechod pod Audi, očekávání jsou velmi vysoká,“ přiznal Binotto. „Mnozí možná očekávají, že tým bude velmi silný už v roce 2026, ale my jsme dali jasně najevo, že naším cílem je boj o titul v roce 2030. Potrvá několik sezón, než budeme připraveni.“
„Teď záleží na tom, abychom postupovali každý rok a pokračovali v rozvoji až do roku 2030. Naše krátkodobé cíle nejsou v rozporu s těmi dlouhodobými, ale na roky 2025, 2026, 2027 a následující je potřebujeme nastavit správně,“ řekl Binotto.
Závěr roku 2024 naznačil zlepšující se formu, ale v žebříčcích odborníků je Sauber po předsezónních testech nadále na posledním místě. Nový monopost nijak neohromil a zdá se, že Nica Hülkenberga a Gabriela Bortoleta čeká dlouhý rok. „Doufáme, že v roce 2025 se zlepšíme v porovnání s loňskem, to je náš jasný cíl,“ řekl bývalý šéf Ferrari.
„Kormidlujeme naši loď do budoucnosti s jasným strategickým plánem. Čeká nás úplná transformace podniku z nevítězného týmu na vítězný, chceme pracovat na našich nástrojích, metodice, procesech, týmech, talentech, zařízeních, kultuře a zvycích. Je toho hodně, ale všechno je naplánováno,“ ujišťuje Binotto.
„Ano, od roku 2025 očekáváme více a v roce 2026 budeme čelit velkým očekáváním, ale musíme zůstat trpěliví, protože jsme na dlouhé cestě. Tým je nadšen z této ambiciózní výzvy a budeme na ní pracovat krok za krokem prostřednictvím neustálého zlepšování,“ dodal švýcarský rodák.
- Štítky
- Audi
- Mattia Binotto
- Sauber