logo F1zpravy.czF1online.sk

Wheatley: Spolupráce s Audi začíná přinášet ovoce

Jonathan Wheatley
© LAT Images/Sauber
Milan Kubala
Milan Kubala21. 7. 2025

Ze Sauberu se stává černý kůň sezóny, který svým vzestupem ve středu pole začíná připomínat příběh McLarenu před dvěma lety. Novopečený šéf týmu Jonathan Wheatley za tím vidí první úrodu propojení s Audi a ukázku toho, jaký potenciál bude mít stáj z Hinwilu pod novým vedením.

Po Velké ceně Monaka byl Sauber na poslední příčce konstruktérského šampionátu se šesti body. V průběhu čtyř závodních víkendů však dokázal předběhnout Alpine, Haas, Aston Martin i Racing Bulls a dnes je nejbližším pronásledovatelem Williamsu.

Na jedné straně za to vděčí velmi vydařenému závodu v Silverstone, ale určitě není jediný. Sauber po velmi dlouhém období sucha táhne šňůru čtyř víkendů s umístěními v nejlepší desítce. Během tohoto období dokonce získal více bodů (35) než Red Bull (29).

„Bavili jsme se o tom, jak důležité je, aby byl tým rozběhnutý,“ uvedl šéf stáje Jonathan Wheatley po víkendu v Silverstone. „Já si odtud odnáším zjištění, že lidé nám začínají věřit. Mohu to takto vyslovit, mohu říci, že se rozbíháme. Mohu říci, že podáváme dobré výkony.“

V Sauberu se toho v průběhu roku hodně změnilo. Z týmu, jehož zastávky v boxech běžně trvaly i více než 20 sekund, se stal spolehlivý partner pilotů v boxech, ale jde spíše o vrchol ledovce, který vidíme během velkých cen. Obrovskou vzpruhou byl i příchod samotného Wheatleyho, kterého by v této chvíli jistě chtěl mít Red Bull k dispozici.

Wheatley však ukazuje prstem na Audi. „Mohu říci, že všechna Mattiova [Binottova] tvrdá práce z období před mým příchodem začíná přinášet ovoce. Je pravda, že ještě stále je před námi velmi dlouhá cesta, ale toto je velmi dobrý krok na jejím začátku.“

Po posledním velkém balíčku vylepšení se podle 58letého Brita změnily i charakteristiky monopostu, což umožňuje Nicovi Hülkenbergovi a Gabrielu Bortoletovi ukázat více ze svých jezdeckých schopností. Jak to už v éře přísavného efektu bývá, opět jde o známé „pracovní okno monopostu“.

„Myslím si, že od Barcelony všichni vidíme, jaké mají jezdci sebevědomí,“ pousmál se Wheatley. „Předtím mělo naše auto velmi vysoké, ale velmi úzké pracovní okno. Snad jste si všimli, že naši jezdci měli problém se v kvalifikacích konzistentně zlepšovat. To byl jeden z našich velkých problémů.“

„Vzpomínám si na Džiddu, kde oba naši jezdci měli problémy už při brzdění do první zatáčky a nedokázali ji projet správně. Teď se už o takových věcech ani nebavíme,“ dodal rodák z Baconsfieldu.

Související zprávy

Diskuze