Binotto přiznal, že Audi nebude mít v příštím roce nejlepší motor

Rozložení sil po obrovské změně pravidel v roce 2026 je již několik měsíců předmětem intenzivních diskusí. Spousta lidí nedává šanci Red Bullu a jeho projektu Red Bull Powertrains, ale mezi vyložené outsidery bude patřit i tým Audi. Ten se stále nachází ve fázi budování, což možná až příliš otevřeně přiznal Mattia Binotto.
Ten je věrný své komunikační strategii, kterou aplikoval už jako šéf Ferrari. Přehnaně pasovat svůj tým do role outsidera se však nemusí vyplatit. Nevysílá to nejlepší signál do nitra vlastní stáje. Samozřejmě, Binotto neřekl nic, co bychom si nebyli schopni domyslet.
Německá automobilka začala budovat motorárnu doslova na zelené louce. Chlapcům chybí technické i lidské zdroje, ačkoli know-how jedné z největších automobilek by jim určitě mělo pomoci při honění zkušenější konkurence. Zkušený je i samotný technický ředitel stáje, který dlouhá léta odpovídal za vývoj motorů ve Ferrari.
„Práce na pohonných jednotkách – já to vím, protože jsem byl motorový inženýr – je mnohem komplexnější a komplikovanější, než si umíte představit při sledování závodů jako fanoušek,“ konstatoval Binotto v rozhovoru pro Motorsport.com. Rozhodně se nemýlí a tato slova platí i pro Red Bull. Zkušenosti a zdroje jsou pro vývoj formulových motorů naprosto klíčové.
„Teď vstupujeme do něčeho mimořádně pokročilého. Nikdy předtím se něco podobného nedělalo. Čeká nás mnohem vyšší úroveň náročnosti, i když výchozím bodem je stále motor. Budeme muset změnit samotnou kulturu pohonu, a to nebude jednoduché,“ řekl Binotto.
Rozsáhlé změny předpisů i samotný charakter nových pohonných jednotek představují výzvu pro všechny výrobce motorů a Binotto přiznává, že Audi není výjimkou. „Soustředíme se na sebe. Víme, že v roce 2026 nebudeme na špici. Nebudeme mít nejlepší pohonnou jednotku, ale jsem přesvědčen, že jsme se vydali na správnou cestu,“ vzkázal bývalý boss Ferrari.
Kromě samotných motorů je zde ještě jeden zásadní prvek – udržitelná paliva. Ta budou podle švýcarského rodáka „rozdílový faktor“, ale to by pro Audi, paradoxně, mohla být dobrá zpráva. Koncern Volkswagen totiž v posledních letech investoval do této oblasti obrovské zdroje.
- Štítky
- Audi
- Mattia Binotto
- Sauber