Norris má pravdu o zadní části auta. Stella připustil, že může být slabinou McLarenu

Podle analýz čtvrtečních jízd se v nejlepším světle ukazuje McLaren, který takříkajíc ovládl závodní simulace. Lando Norris však zatím s autem není stoprocentně spokojen. Šéf týmu Andrea Stella připouští, že jeho obavy jsou podle jeho slov „odůvodněné“.
První hodnocení Landa Norrise nebyla výlučně pozitivní. Na jedné straně poznamenal, že monopost se chová velmi podobně jako loni, což je plus, ale na druhé straně ví, kde by se papájoví měli zlepšit. Limituje jej zadní náprava.
„Myslím si, že pokud bychom chtěli na autě něco vylepšit, tak by to byl zadek,“ prohlásil Lando Norris. „Čím více se vám podaří vylepšit zadek auta, tím lépe bude celkově. Ze zbytku mám pocit, že funguje správně.“
Bude McLaren slabší na okruzích, kde je záď velmi důležitá? Andrea Stella zatím nebije na poplach a přízvukuje, že Norrisovy dojmy umocňuje trať. „Byl bych velmi překvapen, kdybyste v Bahrajnu nebyli omezováni zadní částí auta a neměli problém s trakcí. Tato omezení jsou svým způsobem charakteristickým rysem tohoto okruhu.“ Na okruhu je však také podstatně chladněji, než je standardem, což zase McLarenu pomáhá.
Podle šéfa stáje se monopost v tomto směru zlepšuje. „Na základě nasbíraných dat věříme, že jsme se v této oblasti zlepšili. K pokrokům však vždy dochází na takové úrovni, že podobné problémy nikdy zcela neeliminujete.“
S jistým handicapem bude muset McLaren žít. „Tak je to vždy s omezeními v rámci jedné sady pravidel. Důležité je snažit se co nejvíce minimalizovat tato omezení.“
Stella prý zažil jen jeden monopost, který neměl žádné problémy v zadní části – v době foukaných difuzorů, kdy pracoval ve Ferrari. „Najednou jsme neměli žádné problémy s trakcí. Dramaticky to změnilo celou aerodynamiku.“
McLaren v čele?
I když se McLaren MCL39 od svého předchůdce MCL38 až tak vizuálně neliší jako předchozí iterace, technické oddělení podle Stellu představilo „několik inovací“, které v posledních dnech analyzovalo. „Na to jsme se koncentrovali v předchozích dnech.“
První dojmy? „Naše rychlost v dlouhých stintech vypadá slibně,“ přikývl. Za pravdu mu dávají prakticky všechny analýzy závodních simulací. Přesná čísla se různí v závislosti na použité metodice, ale ubírají se stejným směrem: Kdyby se ve čtvrtek uskutečnila VC Bahrajnu, McLaren by vyhrál s náskokem 21 až 31 vteřin před Ferrari a Mercedesem.
Samozřejmě chybí nám srovnání s Red Bullem. Helmut Marko tak v souvislosti s náskokem McLarenu upozorňuje: „Max nejezdil.“
„Věříme, že jsme udělali pokrok,“ pokračoval Stella. „Na druhé straně jsme se pokusili zachovat si některé silné stránky z posledních let, jako například tempo ve středně rychlých zatáčkách.“
„Zdá se, že naše auto o něco více vyhovuje podmínkám Bahrajnu než v minulých letech. Jak jsem však řekl, podmínky jsou zde tak specifické, že by mohly překrývat některé z našich tradičních problémů,“ ještě vítězoslavně nezvedá ruce nad hlavu.
- Štítky
- Andrea Stella
- McLaren