S Ferrari vyrazil do Barcelony i Loïc Serra, tým se soustředí na dvě klíčové oblasti
Scuderia Ferrari pokračuje ve velmi intenzivní přípravě na novou sezónu. Po příchodu Lewise Hamiltona měl tým všechny důvody, aby nenechal nic náhodě. Podle informací Motorsport.com to ani neudělal a kromě obou pilotů vyrazil na testy do Barcelony i technický ředitel stáje pro oblast šasi Loïc Serra.
Hamilton není jediným novým a důležitým mužem ve Ferrari. V říjnu tým oficiálně posílil také bývalý výkonnostní ředitel Mercedesu. Ten je známým odborníkem na práci s pneumatikami a vývoj zavěšení. Právě tyto dvě oblasti byly v minulých letech velkou slabinou týmu.
Ferrari se tuto slabinu loni podařilo odstranit a někdy to naopak vypadalo, že monopost SF-24 byl k pneumatikám až příliš šetrný. Podle portálu Motorsport.com je to jeden z důvodů, proč Scuderia vyslala na testy do Barcelony s monopostem SF-23 z roku 2023 i technického ředitele Loïca Serru.
Jezdit se začalo v úterý a proud informací je mnohem skromnější než minulý týden, kdy ve Fioranu za nadšeného potlesku tifosi jezdili Lewis Hamilton a Charles Leclerc.
„Ferrari pracuje v Barceloně pod dozorem nového technického ředitele Loïca Serry, který na konci loňského roku nahradil Enrica Cardileho,“ uvedl portál Motorsport.com a jeho redaktor Franco Nugnes. „Jízdy obou pilotů se soustředí na analýzu dvou konkrétních prvků – opotřebování pneumatik, což byla Achillova pata monopostu v posledních letech, a startů.“
„Serra s sebou přinesl rozsáhlé znalosti o chování pneumatik, a proto by se cesta do Barcelony měla ukázat jako velmi užitečná pro pochopení jejich využití, což může přispět i k vývoji na rok 2025. I když pneumatiky použité při testu budou jiné než ty určené pro závod – očekává se, že nové budou méně náchylné k přehřívání –, tým přesto doufá, že v této oblasti dosáhne pokroku,“ pokračoval Motorsport.com.
„Ferrari bude moci s oběma jezdci vyhodnotit, jak se chování pneumatik může lišit v závislosti na přípravném kole, teplotě či tlaku, a následně posoudit jejich výkon během stintu při měření opotřebení,“ dodává článek známého portálu.
Možná vás trochu překvapí, jak může Ferrari pracovat na startech. Na první pohled se zdá, že vše závisí na jezdci a jeho šikovnosti, ale to není úplně pravda. „Druhou oblastí, na kterou se tým při testech zaměří, jsou starty. Věří, že stále existuje prostor pro zlepšení nejen v procesu uvolnění spojky, ale i při akceleraci z místa,“ píše Motorsport.com.
„Odborníci na elektroniku nadále zdokonalují startovací procedury. Spojku ovládá jezdec manuálně, ale způsob, jakým je výkon přenášen, aby se zabránilo ztrátě přilnavosti, může být ovlivněn zlepšením souhry výkonu spalovacího motoru a účinku hybridního systému, který se aktivuje až při rychlosti nad 100 kilometrů za hodinu,“ uvedl Motorsport.com.
Ferrari ve Španělsku pomohou i mnohem příznivější podmínky. Minulý týden bylo v Maranellu chladno a mrholilo. Ve Španělsku by se teploty měly pohybovat kolem příjemných 15 stupňů Celsia.
Up close with @charles_leclerc and the SF-23 🔊 pic.twitter.com/m4SjaOT66e
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 28, 2025