logo F1zpravy.czF1online.sk

Norrisovo dvoumilionové Ferrari F40 skončilo v bariéře

Ferrari F40 Landa Norrisa skončilo v bariérach
© TikTok/thanosofmonaco
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 14:25

Kdo by nechtěl mít kamaráda, který mu ochotně půjčí luxusní sporťák? Lando Norris zřejmě takovým kamarádem je, ale tentokrát se mu nevyplatilo pouštět z rukou klíče od svého Ferrari F40. O víkendu se totiž na sociálních sítích objevily záběry jeho auta, jak skončilo v bariéře „zásluhou“ jednoho jeho známého.

I Lando Norris je fanouškem starších modelů Ferrari. Zřejmě v létě loňského roku si měl za zhruba dva miliony dolarů zakoupit Ferrari F40, ze kterého bylo v letech 1987 až 1992 vyrobeno jen 1311 kusů. Je to zároveň poslední model, jehož výrobu schválil samotný Enzo Ferrari.

V prosinci se objevilo také video Landa Norrise, který ve svém Ferrari šel nakupovat vánoční dárky. Pilot McLarenu po návštěvě obchůdku a nákupu hodinek Richard Mille nastoupil do Ferrari F40 s poznávací značkou 8650 a vyrazil do ulic Monte Carla.

Stejné Ferrari F40 se stejnou poznávací značkou se objevilo na sociálních sítích i uprostřed ledna, ale pohled na něj zabolel oko každého fanouška drahých strojů. Řidič auta totiž na rovné silnici neudržel kontrolu nad vozidlem, přejel do protisměru, strhl volant doprava, roztočil se a levou zadní částí narazil do bariéry.

Auto se rozjelo a podaří se ho opravit, ale Norris si při pohledu na novou pojistku zřejmě rozmyslí, zda své Ferrari příště raději nenechá v garáži.

V autě však neseděl Lando Norris, ale jeho známý, kterému měl auto zapůjčit. S určitostí však můžeme říci, že jím nebyl Norris, který se v době nehody — podle dostupných informací na začátku ledna — nacházel v Dubaji na oslavách příchodu nového roku.

Toto je video již druhého havarovaného Ferrari F40 během jednoho týdne. Pár dní před zveřejněním videa auta Landa Norrise havarovalo ve Velké Británii další (video níže), které má být výjimečné tím, že má největší nájezd ze všech Ferrari F40 na světě. V tomto případě však sehrály roli déšť a vlhká vozovka. S vozidlem měl havarovat technik Ferrari při testovací jízdě.

Udržet Ferrari F40 pod kontrolou přitom není žádná hračka — bez pomůcek jako ABS, ESP či trakční kontroly si pilot musí dávat velký pozor na to, co dělá za volantem auta s osmiválcovým 2,9litrovým motorem a výkonem přes 470 koní.

Související zprávy

Diskuze