McLaren prohajdákal šest desetin. Norris zkoumá, proč tak zpomalil

Maďarská kvalifikace měla z pohledu McLarenu připomínat procházku růžovou zahradou, ale v samém závěru se změnila na přechod neprůchodnou džunglí. Postup papájového týmu se dramaticky zpomalil a ani jeden z jeho jezdců neměl odpověď na otázku, co přesně to způsobilo a proč byl britský tým ve třetí části o tolik pomalejší než v Q2.
Kdyby Oscar Piastri poskládal ideální kolo ze své kvalifikace, zajel by čas 1:14,743. Výsledky by odpovídaly očekáváním z tréninků, ve kterých byl McLaren jasně nejrychlejší. Nakonec však Piastri s Norrisem zaostali za tímto ideálním kolem o neuvěřitelných šest desetin sekundy a pole position tím odevzdali Charlesovi Leclercovi.
Zdá se, že v tom má prsty počasí. Od začátku kvalifikace klesla teplota trati o 16 °C a změnil se vítr. Snad i proto se mezi Q2 a Q3 nikdo s výjimkou Charlese Leclerca nedokázal zlepšit. McLaren však na to doplatil více.
„Nevím, proč to mělo na nás mnohem větší vliv než na ostatní. Zpomalili jsme o šest desetin,“ zakroutil hlavou Lando Norris. „Ve druhé části jsme zajeli čas 1:14,8 a bylo to lehké, pohodové kolo. Měl jsem pocit, že s dokonalým kolem bychom mohli být ještě o dvě-tři desetiny rychlejší.“
Tato rezerva se velmi rychle ztratila. „Ve třetí části jsme vyrazili na trať a byl z toho hrozný čas 1:15,4. Říkal jsem si, co se tu, dopekla, děje? Vítr se zcela změnil, ale nevím, proč to mělo na nás o tolik větší vliv než na ostatní. To je otázka, kterou si musíme položit. Já nejsem ten mozek, kterému by měla být položena, ale zeptám se na to kluků, abych to lépe pochopil. Proč to mělo na nás takový vliv? Nevím.“
McLaren byl přitom dokonale připraven na boj o pole position. Oba jeho piloti měli dvě sady čerstvých softů, čímž se nemohl pochlubit kdekdo. Norris však uvažuje, že právě to mohlo v prvním kole negativně ovlivňovat jejich sebedůvěru, navíc ani jeden nemohl tak riskovat jako Leclerc, kterému nejde o mistrovský titul.
„Jelikož jsme s Oscarem v takové pozici, v jaké jsme, v posledním kole se nám hůře riskovalo. Mohli jsme být snad o desetinu rychlejší, ale i o desetinu pomalejší, což by nás posunulo o tři nebo čtyři pozice vzad,“ upozornil Norris. „Někteří naši soupeři byli v lepší pozici. Jak řekl Charles, jezdil na použitých a potom nových pneumatikách. Na nové směsi se do toho více opřel. Myslím si, že mě s Oscarem to první kolo trochu vystrašilo. Neměli jsme hladkou Q3, ale musíme pochopit, proč jsme utrpěli více než ostatní.“
Pokud nás měl někdo porazit, tak Charles
Před závodem je třeba počítat s jistou pravděpodobností deště, ale stejně dobře může svítit slunce a rozpálit trať. McLarenu by tento scénář vyhovoval vzhledem k vynikajícímu managementu pneumatik. Piastri s Norrisem by ho mohli zužitkovat, aby se dostali před Leclerca.
V prvním řadě však třeba zvládnout sekundy po zhasnutí červených světel. „Start je zde snad nejdůležitější spolu s prvním kolem. Čeká nás však dlouhý závod a může pršet, což sehraje jistou roli. Můžete se připravovat, kolik chcete, ale v takových závodech se někdy musíte rozhodovat za pochodu, vytěžit nejvíce ze strategie, pitstopů a prvního kola.“
Věří Norris v zisk vítězství? „Myslím si, že ano, ale Charles nebyl v pátek vůbec daleko. Na posledních třech, čtyřech až pěti velkých cenách byl k nám Charles nejblíže v kvalifikacích i v závodech. Pokud nás měl dnes někdo předběhnout, měl to být Charles, už ve třetím tréninku byl rychlý. Pokud nás bude někdo zítra trápit, bude to on.“