logo F1zpravy.czF1online.sk

Audi prý nemusí uspět okamžitě: Uvědomuje si to i vedení automobilky, říká Binotto

Mattia Binotto
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 1. 2025

Jaké cíle si vlastně stanovilo Audi před příchodem do Formule 1? Je zřejmé, že ambice nastavené pod bývalým vedením se – i ve světle faktů – zrevidovaly, a nový šéf projektu Mattia Binotto na každém kroku připomíná, že je třeba krotit očekávání a tým má před sebou ještě hodně práce.

Ve Formuli 1 se často hovoří o „pětiletce“, tedy pětiletém plánu na vybudování vítězného týmu. Bývalé vedení Audi poněkud odvážně proklamovalo „tříletý plán“ a ozývaly se dokonce odvážné hlasy, že cílem je být konkurenceschopný už od první sezóny v roce 2026.

Když převzal otěže bývalý šéf Ferrari Mattia Binotto, začal krotit očekávání a zbavovat svůj projekt tlaku. Je to pochopitelné, i když švýcarský rodák používal tuto rétoriku ve Ferrari donekonečna, až prezidentovi společnosti Johnu Elkannovi nakonec došla trpělivost. Binotto však nyní vede nejhorší tým ve Formuli 1 a představa, že bude v roce 2026 bojovat o vítězství, je velmi naivní.

Mattia stanovil Audi rok 2030 jako termín, kdy chce bojovat o nejvyšší mety. Kromě toho tvrdí, že vedení automobilky je na to připraveno a vyzbrojilo se trpělivostí. „Jak si asi dovedete představit, jen na vybudování například nového zařízení potřebujete tři roky, abyste přilákali dobré lidi. Musíte jim nabídnout dobré prostředí, ve kterém lze žít a pracovat,“ řekl Binotto v rozhovoru pro Autosport.

„Kdybych řekl, že do tří let můžeme bojovat o vítězství a o titul do roku 2030, stále je to velmi ambiciózní a náročný cíl. Můžeme být úspěšní v příští sezóně? Určitě ne. Můžeme být úspěšní za pár let? Určitě ne, protože nebudeme mít lidi na svých místech, nebudeme mít potřebná zařízení a potřebné nástroje,“ vysvětlil šéf Sauberu.

„Zatím však můžeme cílit na každoroční zlepšení. Nemůžete jen tak čekat do roku 2030, musíte postupovat krok za krokem, lézt na vrchol hory a dostat se na čelo. Myslím si, že v novém roce pro nás bude důležité, abychom si počínali lépe než v sezóně 2024,“ dodal Binotto.

Na rozvoji závodního týmu se v současnosti úzce podílí i samotný generální ředitel celého Audi, Gernot Döllner. Je to dost netradiční u muže s tak vysokým postavením, velkou mocí a širokou škálou povinností, ale až čas ukáže, jestli to byl správný krok.

„Potřebujeme kontrolovat očekávání. Audi tomu nejen rozumí, ale s tím také souhlasí, což je nejdůležitější. Já vím, jak je to náročné. Se čtyřmi kruhy na voze bude tlak určitě stoupat, pokud nebudeme dost rychlí,“ uvedl Binotto.

Související zprávy

Diskuze