Alonsa těší úspěch Stelly a McLarenu: Vrátilo se mu něco z Abú Zabí 2010
Fernando Alonso má k současnému McLarenu mnohem blíže, než by se mohlo zdát po dvou mimořádně frustrujících působeních. Se dvěma muži v čele stáje z Wokingu udržuje velmi vřelé vztahy, jelikož k nim měl kdysi velmi blízko. I jeho tedy potěšil zisk Poháru konstruktérů týmu pod vedením jeho bývalého inženýra.
Fernando Alonso měl v kariéře jen málo tak úzkých pracovních vztahů. Andrea Stella byl v letech 2010 až 2014 závodním inženýrem španělského matadora a v roce 2015 se s ním přesunul do McLarenu, kde vedl závodní operace, poté se přesunul do role výkonnostního ředitele, později závodního ředitele a nakonec se v prosinci 2022 stal šéfem celého týmu.
Stella si na své cestě zažil nemálo frustrace. S Alonsem sahali ve Ferrari dvakrát na titul, v McLarenu si odkroutil několik frustrujících let, až se v roce 2024 dočkal prvního titulu od dob Michaela Schumachera a Kimiho Räikkönena ve Ferrari.
„Je to fantastické,“ řekl Alonso na margo titulu McLarenu. „Se Zakem Brownem jsme dobří přátelé a Andrea Stella je můj velmi dobrý přítel. Svým způsobem jsem ho přivedl do McLarenu. Před závodem jsem mu řekl: ‚Co nám Abú Zabí vzalo v roce 2010, ti doufám dnes vrátí.‘“
„Nakonec se to podařilo, takže jsem za něj rád. Zaslouží si to. Je to velmi chytrý chlapík a McLaren se nyní stal příkladem pro mnohé týmy,“ konstatoval Alonso.
Ten má blízký vztah i s generálním ředitelem McLarenu Zakem Brownem, se kterým stále do jisté míry spolupracuje. Americký byznysmen mu svého času jako pilotovi týmu umožnil „výlety“ na Indy 500 a jejich vztah se nerozpadl ani po odchodu dvojnásobného mistra světa z Wokingu. „Zak je můj dobrý přítel a v následujících týdnech spolu strávíme pár dní. Na dnech otevřených okruhů si spolu užijeme spoustu zábavy,“ řekl Alonso, který stále jezdí na všem a podobně jako Brown nadále praktikuje jízdu po závodním okruhu jako hobby.
I když McLaren čelil v letošním roce nemalé kritice, tomuto týmu se za asi osmnáct měsíců podařilo něco nevídaného. Rok 2023 pro ně začal přímo katastrofálně. Nasazením rozhodujících vylepšení se však inženýrům podařil velký obrat nejen v roce 2023, ale také v roce 2024, kdy jejich upgrade v Miami katapultoval tým do boje o vítězství.
„K největší změně došlo loni. McLaren se moc nepředvedl v letech 2019, 2020, 2021 ani 2022. Příliš se nepředvedli na začátku sezóny 2023, dokud v Rakousku nevystoupili až na pódium, když představili balík vylepšení, který je zrychlil o šest nebo sedm desetin na kolo,“ řekl pilot Aston Martinu.
„Ve skutečnosti šlo o začátek série vylepšení, které jejich auto přetvořily na nejrychlejší stroj na roštu. Ten rakouský balík, pokud to tak můžu nazvat, musíme vypracovat i my,“ vzkázal Alonso.