Cunoda během závodu řešil hádanku: Co dělá bobr na Blízkém východě?
Z uvolněného zpětného zrcátka se stala jedna z největších bezpečnostních hrozeb Velké ceny Kataru. Inženýři upozorňovali jezdce na jeho polohu a téměř každému bylo jasné, čemu se před první zatáčkou vyhnout. Výjimkou byl Júki Cunoda, kterému hlavou vrtaly otázky o globálním oteplování.
Cunoda na konci prvního stintu ztratil kontakt s Kuan-jü Čouem a bránil se před Alexem Albonem, jehož monopost oživil nedělní závod. Japonec dodržel pokyny inženýra, na rovince přejížděl po levé straně a vyhnul se zrcátku i defektu.
Uprostřed toho všeho došlo k vysílačkové komunikaci o zrcátku na trati, což Júkiho Cunodu pobavilo a zaměstnávalo na dlouhou dobu. „To bylo zrcátko? Já jsem slyšel, že tam byl bobr,“ řekl překvapený i pobavený Júki Cunoda pro portál motorsport.com.
Kvůli podobné výslovnosti v angličtině si jednoduše zaměnil slova mirror (zrcátko) a beaver (bobr). „Můj inženýr mi říkal: ‚Je tam bobr.‘ Ale co dělá bobr na Blízkém východě? Jak je možné, že se bobr dostal na Blízký východ? Ale dobře, říkal jsem si, možná jsou to překvapivé důsledky globálního oteplování, že se na Zemi začíná dít spousta zajímavých věcí.“
Monopostu chyběla rychlost
Tak jako tak, během následného výjezdu safety caru Cunoda pokračoval na jedenáctém místě v závěsu za Kevinem Magnussenem, který nakonec skončil devátý. Cunoda se ho však neudržel a na body nedosáhl. Racing Bulls nevyšla sázka na měkké pneumatiky, které si vzal po dalším výjezdu bezpečnostního vozidla. Do cíle dorazil v poli poražených.
Mnozí si nakonec lámali hlavu i nad otázkou, zda skutečně všichni zpomalili pod dvojitými žlutými vlajkami. Cunoda konstatoval, že ačkoli zrcátko neviděl, měl pocit, že pravidla na tomto úseku okruhu nedodrželi všichni. Vzhledem k tomu, jak dlouho jsme čekali na trest pro Landa Norrise, je však možné, že si ředitelství závodu dalo záležet a prohlédlo telemetrii z každého auta.
Juniorskému týmu Red Bullu to nakonec nepomohlo. V závěru se před něj dostali i Lando Norris a Lewis Hamilton. Monopost Racing Bulls byl na rovinkách prakticky bezbranný a jeden soupeř za druhým jej snadno předjížděl.
„Měl jsem dobrý start a byl jsem devátý, po výjezdu safety caru se mi podařilo předjet i Fernanda Alonsa. Nicméně, ještě nikdy jsem neměl tak slabé tempo. Dával jsem do toho všechno, dokonce jsem ani nešetřil pneumatiky,“ zavrtěl hlavou Cunoda. „V Kataru je obvykle těžké předjíždět, ale mě předjížděli hravě. Celkově nám chyběla rychlost, a to výrazně.“