logo F1zpravy.czF1online.sk

Sauber náhle povstal. Je to ironické, říká Bottas

Valtteri Bottas
© X/Sauber
Milan Kubala
Milan Kubala1. 12. 2024

Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou byli v této sezóně spíše do počtu. Sauber je stále jediným týmem, který má na svém kontě nulu, a jeho piloti v posledních měsících obsazovali poslední příčky. Zdá se, že těsně před koncem sezóny se to však mění.

Sauber se již připravuje na rok 2025. V rámci těchto příprav v Las Vegas nasadil na monopost nový balíček, který má pomoci stáji nasbírat důležitá data a potvrdit, zda se inženýři v továrně vydali správným směrem. Zatím se zdá, že jim to vyšlo. Kuan-jü Čou se v Las Vegas dostal do druhé části kvalifikace a v Kataru to dokonce zvládli oba.

„Už je velmi pozdní fáze sezóny. Na tato vylepšení jsme čekali hodně dlouho,“ řekl Valtteri Bottas, který bude za rok na startovním roštu chybět. Kdyby však o něco dříve dostal novou podlahu a difuzor, které byly představeny za účelem zvýšení stability monopostu při brzdění a celkového přítlaku, mohl mít už na kontě i pár bodů a v ruce mnohem lepší karty při jednání s Mattiem Binottem.

„Je to trochu ironické, ale je to tak,“ povzdechl si nad tím, že vylepšení přišla tak pozdě, když už on odchází. Profitovat z nich budou Nico Hülkenberg a Gabriel Bortoleto. „Ale alespoň se můžeme ještě o něco pokusit a vytěžit z toho maximum.“

„Ve skutečnosti to byla dost zvláštní kvalifikace. Každý výjezd byl v něčem jiný. Balans monopostu byl trochu rozházený, což se v pátek nestalo. Udělali jsme přitom jen drobné změny. Nevím, co se dělo, ale pořád jsem měl za cíl dostat se do první desítky. Z pozice týmu však musíme být spokojeni,“ zhodnotil sobotu v Kataru.

Sauber si do Dauhá přivezl ještě nové přední křídlo, které mu má pomoci při hledání ideálního balancování. Nabízí totiž širší pracovní okno. Bottas si však nemyslí, že by to bylo rozhodující. Opět se ukazuje, že při současné generaci monopostů jsou klíčové Venturiho kanály.

„Myslím si, že je to čistě difuzorem a podlahou, které jsme představili v Las Vegas. Byl to krok vpřed a na této trati nám to pomáhá. Přineslo nám to celkové navýšení přítlaku a vyšší konzistentnost. Pole je velmi vyrovnané a vše vám pomůže. Teoreticky to má být zlepšení o tři desetiny, což je v nabitém poli slušné,“ prozradil finský závodník.

Související zprávy

Diskuze