Norris chce sprintové double, ale čeká těsnou bitvu
McLaren v Kataru na úvod víkendu potvrzuje roli mírného favorita a ovládl sprintovou kvalifikaci. Lando Norris se vyhnul chybám a do sprintu odstartuje z nejlepší pozice. Cíl bude z jeho pohledu jasný – získat double a odskočit Ferrari v Poháru konstruktérů.
Lando Norris zadupal konkurenci již prvním kolem v SQ3, které nikdo další nedokázal překonat. Má tedy ideální příležitost navázat na sprintový triumf z Brazílie.
„Bylo to těžké, protože je to tak rychlé. Katarský okruh je pocitově nejrychlejší v sezóně. V posledním sektoru se zkrátka jen držíte na trati. Kvalifikace však byla skvělá, jsem šťastný,“ konstatoval Lando Norris.
McLaren byl naposledy v Las Vegas nejpomalejší ze čtyř top týmů, očekávání od Kataru však byla podstatně optimističtější. Britské stáji se je zatím daří naplňovat.
„Je hezké vrátit se zpět poté, co jsme na tom byli naposledy ve Vegas. Mé rozhodující kolo bylo solidní. Ve druhém jsem už udělal chyby, ale důležitá je pole position a to, že jsme dnes splnili náš úkol.“
Britský tým vede Pohár konstruktérů o 24 bodů před Ferrari, a podíváme-li se na formu Sergia Péreze, je značně pravděpodobné, že o tuto trofej se poperou už jen tyto dvě ikonické značky. Za určitých okolností by McLaren dokonce mohl už v Kataru zpečetit triumf v týmovém šampionátu. V rámci víkendu na to potřebuje získat o 21 bodů více než Ferrari a zároveň neztratit více než devět bodů na Red Bull.
I proto chtějí papájoví naplno zabrat už ve sprintu. „Chci vyhrát. Naším sprintovým cílem je double, toužíme maximalizovat body v konstruktérském šampionátu. Čeká nás bitva – Mercedes bude rychlý, Ferrari také, čili nečekám nic snadného. Pro každého fanouška to bude něco vzrušujícího,“ uzavřel Norris.
Oscar Piastri, vítěz loňského katarského sprintu, měl v SQ2 chvíli namále poté, co mu byl kvůli porušení traťových limitů škrtnut čas. Nakonec bez větších potíží postoupil do SQ3 a do sprintu odstartuje třetí.
„Jsem vcelku spokojený. V závěru to nebylo nejlepší kolo mého života, ale v těchto podmínkách je to těžké, což vám zřejmě řeknou i všichni ostatní,“ konstatoval mladý Australan, který ve druhé části nejenže vyjel mimo trať, ale obával se i případného poškození podlahy. Až v závěru se dostával do lepšího tempa.
„Zpočátku jsem se trošku trápil, až na konci jsem získal potřebný rytmus. Rozdíly v čele byly malé. Tato trať je ovšem doslova mega, nabízí mnohem více gripu než před rokem, rychlé sekce jsou velmi zábavné,“ doplnil.