logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari bylo v prvním katarském tréninku jasně nejsilnější, Leclerc v čele

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 16:47

První a jediný trénink na víkendovou Velkou cenu Kataru proběhl velmi klidně. Piloti mohli dostupných 60 minut využít naplno a bez přerušení, což se nejlépe povedlo Scuderii Ferrari. Charles Leclerc byl dnes jasně nejrychlejší před dvojicí jezdců McLarenu.

Letošní závod v Kataru se bude výrazně lišit od poslední návštěvy Formule 1 v této zemi. Vzhledem k tomu, že velká cena připadla na přelom listopadu a prosince, jsou i teploty mnohem příjemnější. Vzduch má jen kolem 20 °C a trať 25 °C.

Takové podmínky zatím vyhovují Ferrari, což jsme viděli na tvrdé i měkké sadě pneumatik. Italský tým byl nejrychlejší v obou částech pátečního tréninku. Nejprve dokázal zdolat své soupeře na tvrdých pneumatikách, zatímco ostatní jezdili na středně tvrdých, a nakonec Charles Leclerc vyčaroval rychlé kolo i v přímém měření sil na měkkých. Po prvních pokusech měl náskok jedné desetiny, ale na opotřebovaných gumách dokázal druhému Landu Norrisovi odskočit na více než čtyři desetiny.

Lando Norris a Oscar Piastri obsadili druhé a třetí místo. Podle odhadu Anthonyho Davidsona však Australan mohl být o něco blíže, kdyby ho na trati nezdržely pomalejší monoposty. V tom případě by jeho konečná ztráta činila přibližně dvě desetiny.

Dobrou formu potvrdil čtvrtým místem Carlos Sainz před trojicí jezdců ze středu pole: Júkim Cunodou, Valtterim Bottasem a Lancem Strollem. V Kataru zatím platí, že podmínky na trati se rychle zlepšují, protože auta postupně čistí okruh od prachu a písku. Zmíněné trojici pomohl i tento fakt.

V první desítce jsme viděli ještě George Russella, Alexe Albona a Lewise Hamiltona. Max Verstappen tentokrát skončil až jedenáctý, ale stále daleko před týmovým kolegou Sergiem Pérezem. Oba Red Bully absolvovaly na měkké sadě jen jedno rychlé kolo.

Alpine si do Kataru přivezl nové přední křídlo s kratším nosem, se kterým zatím jezdil pouze Pierre Gasly. Jeho patnáctou příčku a výsledný čas však musíme brát s rezervou, protože zatím vůbec neobul měkkou sadu pneumatik.

Williams pokračuje v boji s nedostatkem součástek. Na zbývající část sezóny má k dispozici už jen poslední tři přední křídla. V prvním tréninku jsme viděli několik výjezdů Franca Colapinta do štěrkového pásu, ale obešlo se to bez poškození.

1. trénink - GP Kataru 2024

logo McLaren
Lando Norris
logo Ferrari
Charles Leclerc
logo McLaren
Oscar Piastri
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Charles Leclerc
Ferrari1:21,95330
2.
Lando Norris
McLaren1:22,378+0,42524
3.
Oscar Piastri
McLaren1:22,425+0,47226
4.
Carlos Sainz
Ferrari1:22,535+0,58230
5.
Júki Cunoda
RB1:23,045+1,09227
6.
Valtteri Bottas
Stake1:23,064+1,11129
7.
Lance Stroll
Aston Martin1:23,099+1,14624
8.
George Russell
Mercedes1:23,160+1,20727
9.
Alex Albon
Williams1:23,161+1,20829
10.
Lewis Hamilton
Mercedes1:23,188+1,23526
11.
Max Verstappen
Red Bull1:23,213+1,26026
12.
Fernando Alonso
Aston Martin1:23,227+1,27424
13.
Nico Hülkenberg
Haas1:23,245+1,29227
14.
Liam Lawson
RB1:23,562+1,60929
15.
Pierre Gasly
Alpine1:23,620+1,66728
16.
Kevin Magnussen
Haas1:23,715+1,76227
17.
Kuan-jü Čou
Stake1:23,880+1,92727
18.
Sergio Pérez
Red Bull1:24,039+2,08626
19.
Franco Colapinto
Williams1:24,200+2,24729
20.
Esteban Ocon
Alpine1:24,280+2,32721

Live

Diskuze