Ferrari bylo v prvním katarském tréninku jasně nejsilnější, Leclerc v čele
První a jediný trénink na víkendovou Velkou cenu Kataru proběhl velmi klidně. Piloti mohli dostupných 60 minut využít naplno a bez přerušení, což se nejlépe povedlo Scuderii Ferrari. Charles Leclerc byl dnes jasně nejrychlejší před dvojicí jezdců McLarenu.
Letošní závod v Kataru se bude výrazně lišit od poslední návštěvy Formule 1 v této zemi. Vzhledem k tomu, že velká cena připadla na přelom listopadu a prosince, jsou i teploty mnohem příjemnější. Vzduch má jen kolem 20 °C a trať 25 °C.
Takové podmínky zatím vyhovují Ferrari, což jsme viděli na tvrdé i měkké sadě pneumatik. Italský tým byl nejrychlejší v obou částech pátečního tréninku. Nejprve dokázal zdolat své soupeře na tvrdých pneumatikách, zatímco ostatní jezdili na středně tvrdých, a nakonec Charles Leclerc vyčaroval rychlé kolo i v přímém měření sil na měkkých. Po prvních pokusech měl náskok jedné desetiny, ale na opotřebovaných gumách dokázal druhému Landu Norrisovi odskočit na více než čtyři desetiny.
Lando Norris a Oscar Piastri obsadili druhé a třetí místo. Podle odhadu Anthonyho Davidsona však Australan mohl být o něco blíže, kdyby ho na trati nezdržely pomalejší monoposty. V tom případě by jeho konečná ztráta činila přibližně dvě desetiny.
Dobrou formu potvrdil čtvrtým místem Carlos Sainz před trojicí jezdců ze středu pole: Júkim Cunodou, Valtterim Bottasem a Lancem Strollem. V Kataru zatím platí, že podmínky na trati se rychle zlepšují, protože auta postupně čistí okruh od prachu a písku. Zmíněné trojici pomohl i tento fakt.
V první desítce jsme viděli ještě George Russella, Alexe Albona a Lewise Hamiltona. Max Verstappen tentokrát skončil až jedenáctý, ale stále daleko před týmovým kolegou Sergiem Pérezem. Oba Red Bully absolvovaly na měkké sadě jen jedno rychlé kolo.
Alpine si do Kataru přivezl nové přední křídlo s kratším nosem, se kterým zatím jezdil pouze Pierre Gasly. Jeho patnáctou příčku a výsledný čas však musíme brát s rezervou, protože zatím vůbec neobul měkkou sadu pneumatik.
Williams pokračuje v boji s nedostatkem součástek. Na zbývající část sezóny má k dispozici už jen poslední tři přední křídla. V prvním tréninku jsme viděli několik výjezdů Franca Colapinta do štěrkového pásu, ale obešlo se to bez poškození.
1. trénink - GP Kataru 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:21,953 | 30 | |
2. | Lando Norris | McLaren | 1:22,378 | +0,425 | 24 |
3. | Oscar Piastri | McLaren | 1:22,425 | +0,472 | 26 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:22,535 | +0,582 | 30 |
5. | Júki Cunoda | RB | 1:23,045 | +1,092 | 27 |
6. | Valtteri Bottas | Stake | 1:23,064 | +1,111 | 29 |
7. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:23,099 | +1,146 | 24 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:23,160 | +1,207 | 27 |
9. | Alex Albon | Williams | 1:23,161 | +1,208 | 29 |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23,188 | +1,235 | 26 |
11. | Max Verstappen | Red Bull | 1:23,213 | +1,260 | 26 |
12. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:23,227 | +1,274 | 24 |
13. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:23,245 | +1,292 | 27 |
14. | Liam Lawson | RB | 1:23,562 | +1,609 | 29 |
15. | Pierre Gasly | Alpine | 1:23,620 | +1,667 | 28 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | 1:23,715 | +1,762 | 27 |
17. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:23,880 | +1,927 | 27 |
18. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:24,039 | +2,086 | 26 |
19. | Franco Colapinto | Williams | 1:24,200 | +2,247 | 29 |
20. | Esteban Ocon | Alpine | 1:24,280 | +2,327 | 21 |
Live
- Štítky
- GP Kataru 2024