logo F1zpravy.czF1online.sk

Proč Leclerc vybuchl ve vysílačce, nebo zkuste mu to říct španělsky!

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala24. 11. 2024

Charles Leclerc měl po závodě v Las Vegas těžké srdce na svého týmového kolegu, který podle něj nedbal na týmové příkazy a dohody. Monačana velmi rozzlobilo, že zatímco on hrál férovou hru a Sainzovi nabídl prst, druhá strana garáže mu vzápětí vzala celou ruku. Nejen během závodu, ale i po něm se ozvala štiplavá vysílačka.

Ferrari mělo téměř dokonalý start. Charles Leclerc se posunul na druhé místo, zatímco Carlos Sainz se udržel před Pierrem Gaslym. Dvojice následně naháněla George Russella vpředu, ale pak to pneumatiky docela vzdaly a bylo po honičce.

„Byl jsem dost sebevědomý, že máme auto, které dobře pracuje s pneumatikami, a že naše auto je lepší než to jejich,“ vysvětlil svou útočnou jízdu Charles Leclerc, kterému nechybělo moc, aby se před Russella dostal. „Já jsem to ale asi trochu přestřelil. V prvním stintu jsem za to zaplatil. Ve druhém a třetím stintu jsme byli velmi rychlí, ale to nestačilo.“

Monačan byl smířen s tím, že Ferrari dnes nemělo nárok na Mercedes. Odmítal se však smířit s chováním svého týmového kolegy. Zatímco on mu v prvním stintu nedělal žádné problémy a když se začal trápit s pneumatikami, dokonce se sám nabídl, že Sainze nebude zdržovat a pustí ho před sebe, když se karta obrátila a na tahu byl Sainz, aby mu laskavost vrátil, tak se na něj takříkajíc vykašlal.

Viděli jsme to po druhé zastávce v boxech, kdy se Charles Leclerc na výjezdu z boxů ocitl před Carlosem Sainzem. Ve Ferrari byli domluveni, že zatím nemají na sebe útočit a až na konci závodu si to budou moci rozdat. Do té doby bylo totiž důležité šetřit pneumatiky, se kterými mělo několik týmů problém.

„Carlos dostal pokyn, aby tě nepředjížděl. Bude to však velmi těsné, vyjedeš asi těsně před ním. Dostal pokyn, aby na tebe nevyvíjel tlak, takže se jen starej o své pneumatiky,“ informoval Charlese Leclerca jeho závodní inženýr Bryan Bozzi na výjezdu z boxů. Sotva to však dořekl, už byl Sainz nejen na Leclercově úrovni, ale dokonce před ním. „Soustřeď se na své pneumatiky,“ řekl už ve chvíli, kdy se Sainz usadil vpředu.

Leclerca celá situace rozzlobila: „Možná to zkus říct španělsky!“ prohlásil ve vysílačce ještě poměrně krotce. Po šachovnicové vlajce však bylo evidentní, že to v něm vře.

„Sbírej žmolky, prosím,“ opáčil Bryan Bozzi. „Ano, co jen chceš, jako vždy,“ zareagoval sarkastický Leclerc, jako by touto reakcí vzkazoval, že on jako největší hlupák udělá pro tým všechno, co mu vidí na očích. Bozzi odpověděl: „Charles, udělal sis svou práci. Děkuji.“

„Ano, udělal jsem si svou práci, ale když jsem milý, vždy mě to do***, fakt vždy ***! Není to ani o tom, že bych byl milý, jen prokážu respekt. Vím, že bych měl zavřít hubu, ale pořád je to o tom samém!“ hromžil Leclerc, kterému do toho skočil Fred Vasseur: „Charles, Charles!“

„OK. V každém případě jsi udělal dobrou věc pro tým,“ uklidňoval svého jezdce Bozzi. „Nezapomeň na žmolky, prosím.“

„Ano, ano, posrané žmolky, co ještě *** nechceš,“ odvětil Leclerc, který si to chtěl říct sám pro sebe. Neuvědomil si však, že zapomněl vypnout vysílačku.

Do mediální zóny už přišel o poznání klidnější. Připomněl však, že zatímco on Sainzovi v prvním stintu udělal laskavost, druhá strana mu ji nevrátila. Zároveň zdůraznil, že nechce z toho udělat velké mediální téma.

„Je to v pořádku. Pokaždé, když se objeví taková frustrace, ostatní nemají všechny informace. Z mého pohledu nemá smysl, abych zacházel do detailů toho, o čem všem jsme diskutovali,“ řekl Charles Leclerc na margo toho, co si jezdci a inženýři řekli před závodem. „Nebudu do toho zacházet. Bylo to frustrující, to ano, ale z pohledu týmu to nic nezměnilo. Je to jen frustrující z pohledu jezdce.“

„Myslím si, že v prvním stintu jsem si udělal svou práci, když jsem měl docela zničené pneumatiky. Nechtěl jsem tehdy bojovat, tak jsem Carlose nechal jet. Ten zbytek si probereme s týmem. Nechci jít až do detailů,“ zopakoval Monačan.

Nakonec dostal otázku, zda ho mrzí, že tým upřednostňuje jednoho jezdce před druhým. „Není to o tom, že by tým upřednostnil jednoho nebo druhého. Jde o věci, které nám byly řečeny a nebyly respektovány. Je to však v pořádku. Už teď jsem toho řekl příliš. Je to však frustrující, ale chápu, že to nikdo nechápe.“

Související zprávy

Diskuze