Šetrnější přístup k pneumatikám může uškodit Ferrari, upozorňuje Leclerc před Las Vegas
Ferrari patřilo před rokem k nejsilnějším týmům v Las Vegas. I když se okruh nezměnil a Formule 1 zavítá do města hříchu ve stejném období jako loni, italský tým má před blížícím se závodním víkendem přece jen větší respekt. Scuderii může paradoxně uškodit to, co jí pomáhalo v celém letošním roce.
Po sezóně 2023 bylo Ferrari odhodláno odstranit své problémy s pneumatikami, které v kvalifikacích podávaly vynikající výkon, ale v závodě byla jejich výdrž slabinou monopostů SF-23. Tým pod vedením Frédérica Vasseura skutečně naplnil své sliby a letos výrazně zlepšil závodní tempo, ale doplácí zase na to v kvalifikacích.
Vasseur před pár dny prohlásil, že v následující sezóně chce být jeho tým dobrý v závodě i v kvalifikacích zároveň. Ještě předtím však bude muset přežít chladný víkend v nevadské poušti, kde se už v těchto dnech po setmění pohybují teploty vzduchu jen na úrovni deseti stupňů.
„Loni jsme byli velmi silní a já doufám, že budeme stejně silní,“ vyjádřil naději Charles Leclerc po skončení víkendu v Sao Paulu. „Už dříve jsem však myslel na jednu věc: Je pravda i to, že letos jsme udělali velký pokrok z hlediska managementu pneumatik, což znamená, že něco necháváme na stole v chladných podmínkách a s nízkými teplotami pneumatik, jaké jsme měli dnes.“
Ve Formuli 1 obvykle platí jednoduchá nepřímá úměra mezi výkonností v kvalifikaci a v závodech. Čím snáze monopost zahřeje pneumatiky, tím je v kvalifikaci silnější, ale tím více na to doplácí v závodech, kde se už gumy přehřívají. Inženýři proto musí najít zlatý střed.
Ferrari ho zatím nenašlo, a proto hrozí, že velmi nízké teploty jej budou v kvalifikaci brzdit podobně jako v Sao Paulu. „Las Vegas je také z tohoto soudku. Doufejme, že za ty dva týdny se pořádně připravíme a v Las Vegas se dostaneme na dobrou úroveň.“
„Loni jsme tam byli velmi silní. Charakteristiky okruhu více vyhovovaly našemu autu. Myslím si však, že tentokrát by mohlo být náročnější dostat se na ty správné teploty,“ říká o svých obavách Charles Leclerc.
Součástí poslední závodní trojičky je i závod v Kataru, kde se zase z pohledu teplot očekává opačný extrém. V tomto případě tak už Scuderii nebudou dělat starosti nízké teploty, ale spíše rychlé táhlé zatáčky, ve kterých by měl mít McLaren navrch.
To bude velmi důležité pro boj o konstruktérský titul. „Las Vegas a Abú Zabí jsou dva závody, na kterých by se nám mělo dobře dařit. Bohužel v Kataru to bude o něco náročnější. Bude to spíše o minimalizaci škod. Zbývají nám však ještě tři závody. Doufáme, že z nich vytěžíme co nejvíce a porazíme McLaren.“