logo F1zpravy.czF1online.sk

Haas může připravit o miliony jeho budoucí pilot. Komacu to však vidí jako „pozitivum“

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 11. 2024

Skok Alpinu z devátého na šesté místo Poháru konstruktérů se nepochybně zařadil mezi největší překvapení letošní sezóny. Týmy ve druhé polovině startovního pole se po celý rok přetahovaly o každý bodík, aby jim nakonec francouzská stáj ziskem 33 bodů za jediný den vypálila rybník. Zvláště pro tým Haas to byl dost ironický výsledek.

Americkou stáj totiž sesadil ze šestého místa Esteban Ocon. Jeho druhé místo v Brazílii výrazně pomohlo Alpinu a Haas i díky němu klesl na sedmé místo Poháru konstruktérů. Samozřejmě, sezóna ještě neskončila. Ajao Komacu a spol. mohou v Las Vegas, Kataru a Abú Zabí stáhnout ztrátu tří bodů a vrátit se na šesté místo, ale musí si také dobře krýt záda.

Alpine je momentálně šestý se ziskem 49 bodů, sedmý Haas má 46 a osmé RB 44. Zdá se, že všechno je nachystáno na vyrovnaný finiš v boji o šesté místo Poháru konstruktérů. „Nikdy bych neřekl, že Alpine získá dvojité pódium, ale všichni víme, že se může stát cokoli,“ řekl v rozhovoru pro Motorsport.com šéf Haasu Ajao Komacu.

„V takových chaotických závodech může kdokoli získat patnáct bodů. I když jsem nečekal, že jich získají třiatřicet, stát se může cokoliv. Gratuluji Alpinu, na vodě měli fantastické auto a byli velmi rychlí,“ uvedl japonský inženýr.

Ten se se svou typickou asijskou slušností vyjádřil i na adresu svého budoucího pilota Estebana Ocona. Francouz skončil v Brazílii na druhém místě a nepotěšil svůj budoucí tým, ale takový je sport. „Pokud existuje nějaké pozitivum, tak Esteban, náš příští pilot, odjel velmi dobře. Okamžitě jsem mu poslal zprávu s gratulací. Musíte respektovat svého soupeře. Odvedli fantastickou práci a do takových podmínek připravili ideální auto,“ konstatoval Komacu.

Je to jedna z těch situací, kdy vás doslova přivádí k šílenství. Haas konzistentně a usilovně sbíral malé body a díky tomu se postupně dostal na vytoužené šesté místo. Přišel však jeden víkend a „želva předběhla zajíce“. „Říkali jsme, že máme dobrý náskok na Alpine, ale musíme být konzistentní každý víkend – to se nám nepodařilo,“ přiznal Komacu.

„Od sprintové kvalifikace se nám nedařilo. Musíme se podívat do zrcadla a říct si, že pokud chceme být nejlepším týmem středu pole, musíme se zlepšit po provozní stránce,“ prohlásil japonský inženýr.

„Pozitivní je pohled na jezdce, Ollie postoupil do SQ3 a kdyby neměl poruchu řídicí jednotky, mohl bojovat o šesté místo. Na suché trati jsme měli rychlost, ale na vodě nám chybělo tempo. Přesto jsme však měli skončit na bodech,“ dodal šéf Haasu.

Související zprávy

Diskuze