Cunodu mrzí, že mu červená vlajka pokazila skvěle rozjetý závod
Piloti Racing Bulls vstupovali do závodu plní očekávání. Na vodě jim nechyběla rychlost, což potvrdili ziskem třetího a pátého místa v mokré kvalifikaci. Velmi sympatický byl v jejich podání i první stint, dokud nepřišel silnější déšť a červená vlajka. Júki Cunoda je spokojen s rozhodnutím týmu přezout, ačkoli ho to připravilo o možné pódium.
Před fází VSC, následným výjezdem safety caru a červenou vlajkou se Júki Cunoda bránil na třetím místě. Dlouho za sebou držel Estebana Ocona, Charlese Leclerca a Maxe Verstappena, ale pak přišla zlomová kola celého závodu.
Pár vteřin před neutralizací virtuálním bezpečnostním vozem Cunoda přišel o pozici ve prospěch Ocona, ale stále byl ve hře i o pódium. Russell s Norrisem vzápětí přezuli na nové intermediálky, když ředitelství závodu ukončilo fázi VSC. Japonský závodník se v tu chvíli nacházel jen na začátku cílové rovinky, ale přesto zastavil pro monzunky. Z tohoto rozhodnutí profitoval jen jedno kolo; následoval totiž výjezd Bernda Mayländera a červená vlajka. Všichni přezuli a místo toho, aby Cunoda bojoval o pódium, spadl na šestou příčku.
Týmu však po závodě nic nevyčítal, právě naopak. „Se svou jízdou jsem spokojen. Myslím si, že jsme měli i velmi dobrou strategii, ale mnoho věcí nám nehrálo do karet. Měli jsme dobrý start, přezout na monzunky bylo také dobré,“ pochvaloval si společné rozhodnutí jeho a týmu Júki Cunoda. „Bohužel pak přišla červená vlajka a Alpine měl kus štěstí. Do cíle dorazili na druhém a třetím místě, díky čemuž nás předjeli v konstruktérech.“
Kdyby se pokračovalo za safety carem, piloti před ním by čelili velkému dilematu; zůstat na intermediálkách a riskovat na promočené trati, nebo zastavit a obout monzunky? Nakonec jim rozhodování usnadnil Franco Colapinto, který na čerstvých intermediálkách havaroval.
„Kdyby se neobjevila červená vlajka, asi bych předjel pár aut, získal několik pozic a možná se ocitl na prvním místě. Nakonec nám to nevyšlo,“ povzdechl si Cunoda, jehož jízdu proto v cíli nikdo neslavil, zatímco Ocon a Gasly se dostali na titulky novin. „Je škoda, že na výsledcích a bodovém zápisu to není vidět. Jako tým jsme však bodovali s oběma auty, což je důležité. Je to pozitivní i pro mě.“
Pilot Racing Bulls ukázal, že na vodě umí být i trpělivý. „Pokud ztratíte koncentraci, musíte čelit důsledkům. Poslední stint a souboj s Oscarem mě bavil, když nás dělily desetinky vteřiny. Jezdil jsem čistě a získal sedmou příčku.“
Před námi jsou tři pouštní velké ceny, na kterých by byl déšť hotovým zázrakem. Nelze proto očekávat, že Alpine v této sezóně získá další body. Tuto příležitost budou muset využít jezdci Haasu a Racing Bulls. Williams se už zřejmě na své deváté místo nevrátí.
„Stále je to těsné. My uděláme maximum, abychom získali další body a následující velké ceny ukončili v dobré formě,“ ujistil Cunoda.