Alonso si troufl a zkritizoval Pirelli: Nemáme pořádné gumy
I když je to každému jasné, nějak se o tom přestalo mluvit. Jedním z méně nápadných, ale přesto důležitých vrcholů víkendu v Sao Paulu byla troufalost Lewise Hamiltona po odložené kvalifikaci, když přišel uprostřed živě vysílaného rozhovoru ke Stefanu Domenicalimu a řekl mu, že až dostanou pořádné gumy se zahřívacími dečkami, budou moci jezdit. Podpořil ho i Fernando Alonso.
Kritika na adresu Pirelli byla kdysi zcela běžná, ale ačkoliv to není oficiální, pravděpodobně ji pilotům před několika lety zakázali. Když se po závodě v Baku ostře vyhradil George Russell a prohlásil, že současným pneumatikám nerozumí ani jejich výrobce, následovala pozvánka „na kobereček“ k Mariovi Isolovi.
„Kdybyste nám dali lepší pneumatiky do mokra a zahřívací dečky, mohli bychom jezdit. Hezky z tebe udělám středobod pozornosti!“ prohlásil Lewis Hamilton, když vtrhl do živě vysílaného rozhovoru Stefana Domenicaliho po odložené kvalifikaci na Interlagosu. Liberty Media a FIA následně všechno napravily, kvalifikace i závod se uskutečnily a známý problém se dokonale zapomněl.
Naštěstí pro Pirelli a F1 se o pneumatikách moc nemluvilo, protože v Brazílii jsme měli k diskusi více než dost jiných témat. V méně nápadném rozhovoru pro DAZN však na Hamiltona navázal i Fernando Alonso se svými zkušenostmi z více než čtyř stovek velkých cen.
„Podmínky nebyly ideální, ale také nemáme pořádné pneumatiky pro nejvyšší motoristickou třídu,“ prohlásil španělský matador. „Když déšť zhoustne, přicházejí problémy s aquaplaningem a pak dochází k nehodám. Tuším, že Francovi Colapintovi se to stalo dokonce za safety carem. Někdy nemůžete následovat ani bezpečnostní vozidlo. Musíme to zlepšit.“
Se svým týmem zažívá jeden hororový víkend za druhým. Po deštivé kvalifikaci se Alonso dokonce nechal slyšet, že měl šanci na pole position. Inu, všechno zmařila nehoda. Ani Alonso se v náročných podmínkách nevyhnul problémům a do závodu nastoupil s opraveným, ale značně zastaralým vozem.
Na druhou stranu, není jisté, zda lze v případě Aston Martinu říci, že o něco ještě jde, protože tento tým ve své zoufalé situaci nasadil krátce před koncem sezóny i podlahu ze Suzuky. „V kvalifikaci jsme měli lepší auto, ale pak jsme museli vyměnit díly a nasadit jiné komponenty s horším výkonem,“ vysvětlil Alonso.
„V závodě jsme na tom byli opět špatně s různými podlahami a součástkami, o kterých už víme, že fungují hůře. Neměli jsme však k dispozici nic lepšího. Proto jsme v závodě byli pomalejší,“ dodal španělský matador.
Aston Martinu už v tuto chvíli o nic nejde. Fernando se může jen modlit a doufat, že v roce 2026 se situace zlepší s pomocí Adriana Neweyho. Poslední týdny této sezóny budou skutečně jen o přežití. „Z každého víkendu si můžeme odnést pozitiva a lekce. Musíme je využít,“ vyzývá svůj tým Alonso.
„Tento víkend jsme vyzkoušeli různé balíčky. Myslím si, že opět se jasně ukázalo, které fungují a které ne. Doufejme, že všechny tyto informace pomohou týmu v roce 2025,“ dodal s nadějí dvojnásobný mistr světa.