logo F1zpravy.czF1online.sk

Piloti Ferrari nechápou problémy na vodě, vysvětlení však nemají

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 11. 2024

Podmínky, které skutečně oddělují chlapce od chlapů. Velká cena Sao Paula měla málo vítězů, ale mnoho poražených. Ani Carlos Sainz za sebou nemá nejšťastnější den. Jeho týmový kolega to zvládl o něco lépe, ale oba se po závodě tvářili dost zmateně. Jejich monopost byl prý na vodě nezvladatelný.

Pohled na trápícího se Lewise Hamiltona byl dost neobvyklý. Déšť a Interlagos měly představovat ideální kombinaci pro sedminásobného mistra světa. Hamilton se však nevídaným způsobem trápil, zatímco jeho týmový kolega, byť po tuhém boji, skončil vlastně nejvýše z jezdců, kteří před červenými vlajkami zamířili do boxů.

Podobný příběh se odehrál ve Ferrari. Charles Leclerc to po nevydařené kvalifikaci a tuhém boji s vlastním strojem dotáhl alespoň na páté místo, zatímco Carlos Sainz havaroval dvakrát během jediného dne a nechal dokonale zapomenout na svůj fantastický výkon v Mexiku. „Na vodě jsem byl vždycky velmi silný, ale z nějakého důvodu, když jsem vyzkoušel tento vůz v dešti, nikdy jsem z něj neměl dobrý pocit,“ řekl Carlos Sainz.

„Nevím, jestli do pneumatik nedodáváme dostatek energie, jezdíme s příliš tvrdým nastavením ve středně rychlých a rychlých zatáčkách, nebo je za tím jiný důvod. Je však jasné, že monopost je obtížně zvládnutelný a nepředvídatelný. Jsem rád, že Charles dovezl do cíle páté místo. Slyšel jsem, že i on se trápil. Byla to noční můra, ale doufejme, že nás čekají už jen suché závody a znovu se do toho pustíme,“ dodal s nadějí Sainz.

Stížnosti zopakoval i jeho týmový kolega Charles Leclerc. Kdyby se problémy týkaly jen jednoho jezdce, možná bychom to nemuseli automaticky připisovat vozu. Je však pravda, že Ferrari se v posledním období zásadně zlepšilo při práci s pneumatikami. Méně energie možná znamená menší degradaci, ale zároveň také problémy při zahřívání pneumatik. To vám v kvalifikaci a na vodě moc nepomůže.

„Ani trochu se mi to nelíbilo,“ řekl monacký závodník o pocitu na intermediálkách. „Myslím si, že zčásti padá vina i na mě, protože nastavení si volíme spolu s týmem. Chtěl jsem jít určitým směrem, ale ten určitě nebyl správný. Neměli jsme tempo, i když v kvalifikaci to podle mě nebylo tak příšerné.“

„S čerstvými pneumatikami a prázdnou nádrží můžete vytěžit o něco více ze svého stroje. V závodě jsme však byli načisto ztraceni – i to je možná slabé slovo. Extrémně těžko se s autem jezdilo a extrémně těžko se vyhýbalo chybám,“ pokračoval Leclerc.

„Při konečném pohledu můžeme být alespoň trochu rádi, že jsme skončili před oběma McLareny a ztratili jen čtyři body v Poháru konstruktérů. Minimalizovali jsme škody během víkendu, který nebyl náš nejlepší,“ dodal monacký závodník.

Související zprávy

Diskuze