Lawson se v Brazílii snažil přežít: Desetkrát jsem téměř havaroval
Upršená Velká cena Sao Paula byla i pro Liama Lawsona zkouškou ohněm. Novozélandský závodník ji však zvládl a domů si odnesl dva body za deváté místo, když se v závěru závodu skvěle ubránil před Lewisem Hamiltonem i Sergiem Pérezem.
Liamu Lawsonovi ve sprintu jen těsně unikl mistrovský bod za osmé místo poté, co ho zdolal Sergio Pérez. V neděli mu to však vrátil, když do cíle dorazil na deváté příčce, zatímco Checo v bodované desítce chyběl. Lawson a Pérez tak v Sao Paulu svedli poměrně vyrovnaný souboj – s tím rozdílem, že Lawson seděl v monopostu Racing Bulls a Pérez v autě, které letos vyhrálo osm velkých cen včetně té poslední.
Po závodě však Liam Lawson nebyl zcela spokojen. „Skončit s oběma auty na bodech je pro tým skvělé, ale je to trochu škoda vzhledem k tomu, kde jsme startovali,“ konstatoval s odkazem na třetí a pátou příčku ze startu.
Novozélanďan stejně skončil vysoko, když vezmeme v úvahu, že ho během závodu roztočil Oscar Piastri. Australan sice dostal desetisekundový trest, ale Lawson také ztratil několik vteřin.
O další pozice ho připravil sice rozumný, ale výsledkově snad nejhorší strategický tah celého víkendu. Tým ho poslal do boxů pro nové pneumatiky krátce poté, co skončila fáze VSC.
„Náš závod trochu pokazilo to, když nás roztočil [Piastri], a pak jsme zastavili pro monzunky,“ konstatoval Lawson. Monzunky se ukázaly jako velmi dobré pneumatiky a v každém sektoru byly o pár vteřin rychlejší než intermediálky. Pak však přišel výjezd safety caru a červená vlajka, takže místo toho, aby juniorský tým Red Bullu profitoval z nasazení gum do deště, ještě více ztratil. Opět se ukázalo, že monzunky se v moderní F1 ani nevyplatí nasazovat. Když si je množství vody na trati vyžádá, ředitelství závodu neutralizuje průběh.
„Bylo to tvrdé a upřímně vám řeknu, že už jen přežít bylo samo o sobě náročné,“ pokračoval pilot Racing Bulls, který konstatoval, že „desetkrát jsem téměř havaroval“. Problém měl také vůbec dorazit k mechanikům. „Když jsme se rozhodli pro pitstop a vjížděl jsem do boxů, vůbec jsem nezastavoval. Řítil jsem se přímo do bariéry na vjezdu. Těsně před ní auto našlo grip.“
„Byl to brutální závod. Na konci jsme se trochu trápili s naší rychlostí, ale na startu jsme byli silní, takže možná jsme v úvodu příliš zatlačili na pneumatiky. Podíváme se na to,“ doplnil.