Frustrovaný Verstappen vyslal vzkaz FIA: Je to sračka!
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Brazílie ze sedmnáctého místa. Podle předpovědi počasí patřil mezi největší favority kvalifikace. Nizozemský šampion má tyto podmínky v oblibě, a na vodě se zároveň stírají výkonnostní rozdíly mezi monoposty. V dešti však mnohem snáze můžete doplatit na prostou smůlu a špatné načasování. Přesně to se mu přihodilo v brazilské kvalifikaci.
Nervově vypjaté a stresující ráno v Sao Paulu si od jezdců a jejich týmů vyžádalo absolutní maximum. Hned pětkrát zavály červené vlajky, a jedno z přerušení postihlo i Maxe Verstappena, který se v samém závěru Q2 pohyboval na hraně postupu.
Asi 90 vteřin před koncem zavály v prvním sektoru žluté vlajky po havárii Lanca Strolla. Přesně ve stejnou chvíli projel cílem Charles Leclerc, který poskočil ze třináctého místa na třetí a tím sesunul Verstappena do zóny vyřazení. Asi 60 vteřin před koncem prošel cílem Liam Lawson, který Verstappena odsunul na dvanáctou příčku.
Ředitelství závodu vyvěsilo červené vlajky 45 vteřin před koncem Q2 a zpečetilo tak Maxův osud. Tomu se po skončení kvalifikace vůbec nelíbilo, že FIA váhala s přerušením závodu.
“Když auto narazí do zdi, okamžitě musí zavlát červené vlajky,” rozčiloval se Verstappen před mikrofonem televize Sky. “Proč se čeká třicet nebo čtyřicet vteřin na červené vlajky? Je to sračka!”
Jak jsme však uvedli, o Maxově vypadnutí rozhodl Leclerc, který projel cílem téměř současně s nehodou Strolla. Vyvěšení červených vlajek možná trvalo 45 vteřin, ale v době nehody byl pilot Ferrari na cílové čáře a prakticky rozhodl o Verstappenově osudu. Maxe po výměně motoru čeká start ze sedmnáctého místa.
“Upřímně, kašlu na to. Je stupidní a naprosto směšné o tom vůbec mluvit,” vzkázal Verstappen v krátkém, ale výstižném rozhovoru.
V každém případě dnes Verstappena čeká stíhací jízda. Všichni moc dobře víme, co dokázal v roce 2016. V těchto podmínkách je možné cokoli, a když někdo dokáže posunout hranice možného na vodě v Interlagosu, je to Max Verstappen.