Verstappen nasadí v Brazílii šestý spalovací motor, potvrdil Marko
Obávané zprávy pro všechny fanoušky Red Bullu se naplnily. Spolehlivost jejich monopostu a hlavně jeho pohonné jednotky se v sezóně 2025 ukázala jako problém. Verstappen kvůli nasazení nového spalovacího motoru přišel o pole position v Belgii a podle Helmuta Marka je tým nucen k další výměně této v Brazílii.
Nizozemský závodník vynechal v Mexiku celý druhý trénink. Technické problémy měl už v tom prvním. Na pohonné jednotce monopostu RB20 se prý objevila netěsnost sacího potrubí turbodmychadla. Problém tým podle vlastního vyjádření rychle odstranil a Max byl připraven vyrazit do druhého tréninku.
Jak se však ukázalo, problémy neustaly a Verstappen nakonec ve druhém tréninku odjel jen čtyři kola. Mechanici nasadili starší motor, ale ten se prý v Mexiku trápil s velkým opotřebením a nedodával maximální výkon. Okamžitě se objevily otázky, zda tým po pátém motoru ve Spa nenasadí šestý v Brazílii.
Helmut Marko tyto obavy potvrdil ve středu ve svém sloupku pro portál Speedweek. Naštěstí pro Red Bull je trest za nasazení šestého spalovacího motoru poměrně mírný: pět míst na startovním roštu nedělního závodu. „Kvůli technické poruše jsme museli nasadit starší motor. Ten však dosáhl své životnosti a neplánovali jsme ho nasadit v závodě,“ přiznal poradce Red Bullu.
„Byl to jeden z důvodů, proč jsme na rovinkách patřili mezi nejpomalejší. Když formulový motor dosáhne určitého počtu kilometrů, ztráta výkonu je jasně viditelná,“ vysvětlil Marko.
„V současnosti zkoumáme, jestli můžeme znovu nasadit motor, na kterém jsme utrpěli netěsnost sacího potrubí. I ten však má najeto vysoký počet kilometrů a neplánovali jsme ho znovu použít. Toto všechno znamená, že se nevyhneme výměně spalovacího motoru v Brazílii a následné penalizaci,“ prohlásil Marko.
Pět míst není žádná katastrofa, ale při vyrovnanosti současného startovního pole – a v neposlední řadě při problémech Red Bullu s konkurenceschopností – může být klíčové pro osud nedělního závodu. Tým je však v tuto chvíli určitě nade vše vděčný, že za nasazení šestého motoru se uděluje „jen“ pět míst. Podle pravidel se totiž za pátý motor uděluje až deset pozic na startu nedělního závodu.