Viděl jsem oblak prachu a věděl jsem, že to byl Verstappen, prohlásil Hamilton
Ještě se ani neusadil prach po kontroverzi na VC USA v Austinu a už máme na stole další. Lando Norris a Max Verstappen svedli během sedmi dnů dva tvrdé souboje, které zřejmě budou mít dlouhodobý vliv na závodní kulturu ve Formuli 1. Nizozemský závodník zůstal v diskusi o jezdeckých standardech osamocený a poslední dny přinesly několik důkazů o tom, jak vypadala debata mezi jezdci o incidentu v Austinu.
Incident ve čtvrté zatáčce ještě mohl vyvolat diskuse, protože Verstappen, na rozdíl od Austinu, zůstal v mezích traťových limitů. Dalo by se tedy diskutovat, zda se dopustil vytlačování z trati. Za své počínání v sedmé zatáčce si však vysloužil kritiku i od svých největších fanoušků.
K těm rozhodně nepatří Lewis Hamilton, který se při hodnocení Maxova incidentu s Landem Norrisem dopustil poměrně výmluvného hodnocení. I když ze své pozice na incident nedohlédl, s médii se podělil o své bezprostřední dojmy. „Neviděl jsem to,“ přiznal sedminásobný šampion.
„Před sebou jsem viděl několik vozů a pak oblak prachu. Když se to stalo, věděl jsem, že to musel být on,“ prohlásil Hamilton s odkazem na Verstappena. „Určitě to byl on.“
To je poměrně stručné a výmluvné konstatování. I když to neviděl, znal viníka, ale ve skutečnosti se nemýlil. Je ovšem jasné, že Lewis není velkým fanouškem Maxe Verstappena. Co však takový Toto Wolff? Ten byl kdysi také velkým rivalem nizozemského závodníka, ale během této sezóny ho otevřeně lanařil do Mercedesu.
„Jezdec bude vždy tlačit pravidla až na hranu. Někdo jako Max bude vždy interpretovat pravidla určitým způsobem, aby je mohl optimálně využít,“ řekl Wolff. „Způsob závodění se však změní. Situace, kdy jezdci mohou vykládat pravidla podle toho, jak se jim to hodí, patří do minulosti.“
„Komisaři rozhodli, že jezdci se už nebudou vytlačovat z trati. To se totiž dnes stalo novou normou. Všichni však vědí, že od nynějška za to zaplatíte penalizací,“ řekl šéf Mercedesu.
Ten se zvláště rozčiloval po VC USA, když ho pořádně rozzlobil údajný dvojí metr komisařů. Ti potrestali George Russella za vytlačování Valtteriho Bottase, ale nepotrestali Verstappena za vytlačování Norrise. Wolff tehdy naznačil, že „jeden komisař“ se dopouští takových rozhodnutí v neprospěch Mercedesu. „Komisaři na to měli různé názory. Jelikož takové jednání se dříve netrestalo, stalo se legitimním. Bylo proto normální, když jezdec využíval všech mezer a ohýbal pravidla ve svůj prospěch,“ dodal Rakušan.