Verstappena brzdil matuzalem v útrobách auta. Marko avizuje trest za výměnu motoru
Max Verstappen se v Brazílii s největší pravděpodobností na pole position nepostaví, ať by v kvalifikaci podal jakkoli dobrý výkon. Helmut Marko avizuje, že červení býci budou nuceni vyměnit prehistorický spalovací motor, který se částečně podepsal na Verstappenově manku v Mexiku.
Postrachem pátečních tréninků se staly motorové problémy Red Bullu. Mechanici na ně narazili během prvního tréninku, ale ve druhém se znovu objevily. Mluvilo se o problémech s těsností sání turba, které se prý měly dát snadno odstranit. Očividně to ale nakonec tak snadné nebylo.
Verstappen v pátek ujišťoval, že k penalizaci to nebude vést. Z jeho slov jsme mohli vyčíst, že jezdil s pátečním motorem, na kterém stejně nezáleželo. Nakonec to tak ale nebylo. Red Bull vyměnil svůj hlavní závodní motor, který byl ve skutečnosti v autě, za starý kus, který už toho hodně přeskákal. Ve všech bodech měření maximální rychlosti bez DRS za Sergiem Pérezem zaostával, přestože Mexičan měl v bočnici díru.
„Měli jsme motor, který jsme už nezamýšleli nasadit v závodě,“ potvrdil sportovní poradce Helmut Marko pro televizi ORF. „Čím je motor starší, tím více klesá jeho výkon.“
S touto starou tréninkovou pohonnou jednotkou pravděpodobně tuto sezónu dokončit nezvládne a zatím není jasné, zda se druhý motor podaří opravit. I pokud se to podaří, nevíme, zda ho Red Bull stihne dopravit na okruh v São Paulu včas. Jistější bude proto výměna.
„Penalizace by činila ztrátu pěti příček,“ přikývl Marko. Verstappen už jeden spalovací motor nad rámec povolené alokace dostal, toto by byl jeho druhý, a proto by přišel jen o pět míst, ne o deset. „V Brazílii by to ani nemělo tak vážné důsledky, protože se tam dá poměrně snadno předjíždět. Viděli jsme však, že jsme na rovinkách [v Mexiku] ztráceli od tří až do osmi kilometrů za hodinu.“
Red Bull musel v Mexiku řešit i penalizace, ale jak poznamenal Verstappen, ty teď nejsou prioritou. Sportovní poradce souhlasí. „Alarmující je spíše skutečnost, že jsme nedokázali pracovat s pneumatikami. Ani se středně tvrdými, ani s tvrdými. Dvěma čelním týmům jsme se ani nepřiblížili. Snad je to částečně problém pátku, kdy jsme pro motorové problémy nemohli jezdit.“
„Je jasné, že něco budeme muset udělat. Budeme muset vyměnit motor, protože na rovinkách jsme pomalí. V autě jsme měli motor, který v něm už ani neměl být, takže je pravděpodobné, že v Brazílii k tomu [výměně] dojde,“ dodal Marko.