Magnussen v závěru stahoval Verstappena. Komacu nemohl uvěřit jeho rychlosti
V padoku kolují zvěsti, že Haas se ve zbytku sezóny ještě pokusí dostat před Aston Martin. Pokud je tomu opravdu tak, zatím je na velmi dobré cestě to splnit. V posledním stintu Kevin Magnussen ukázal rychlost vylepšeného auta, které se mohlo srovnávat dokonce i s Red Bullem.
Magnussen měl po zastávce v boxech ztrátu 6,053 sekundy na Maxe Verstappena. Pomalu však úřadujícího mistra světa stahoval a v cíli z toho byly skoro přesně čtyři sekundy. Vzhledem k tomu, že oba měli identickou strategii pneumatik, je to pro americkou stáj obrovská vzpruha.
„Když zažijete takový víkend, když všechno zapadne do sebe, máte krásný pocit,“ usmíval se Kevin Magnussen v neděli. „V závodě jsem mohl opravdu tlačit a zároveň managovat opotřebení pneumatik. Dostal jsem je do toho optimálního okna, ve kterém fungují.“
Haas měl před rokem s degradací pneumatik velké problémy, proto může vnímat pozitivně, že se mu podařilo dostat je pod kontrolu. „Nad auty ze středu pole jsme měli velkou výhodu. Monopost byl vyvážen tak, že jsme se s pneumatikami dostali na vyšší úroveň přilnavosti a zároveň je udržovali při životě. V pátek jsme s autem vyrazili na trať a v podstatě jsme na něm nic nezměnili.“
Pro Kevina Magnussena jsou to poslední týdny v Haasu, během kterých však své stáji výrazně pomáhá. Šéf týmu Ajao Komacu prohlásil, že se se svým jezdcem „velmi těší“. „V Austinu jezdil velmi dobře, ale v neděli se nám zcela nepodařilo podat požadovaný výkon. Tento víkend jsme však měli úžasnou kvalifikaci. Každý přispěl svým dílem.“
„Ve druhém stintu měl neuvěřitelnou rychlost. Dobíhal Verstappena v Red Bullu a skončil jen se ztrátou čtyř sekund za ním. Toto byla asi Kevinova nejlepší jízda, velmi se s ním těším,“ doplnil japonský inženýr, který svému jezdci nevděčí jen za to, že doháněl Verstappena, ale také za to, že Oscaru Piastrimu nedovolil přiblížit se.
Haas si z Mexika odváží osm mistrovských bodů, čímž si upevnil šestou příčku v konstruktérském šampionátu. Samozřejmě, činovníci z americké stáje otevřeně nemluví o údajném cíli porazit Aston Martin, což by znělo opravdu troufale, ale vzhledem k tomu, že britský tým trápí vývojová impotence, to není absolutně vyloučeno. Aby uspěli, ve zbývajících čtyřech víkendech potřebují získat v průměru o deset bodů více než Alonso se Strollem.
Magnussen byl nakonec optimista, že Haas se udrží před svým hlavním soupeřem, kterým je juniorka Red Bullu. „Získat tolik bodů není vždy snadné a desetibodový náskok se čtyřmi závody do konce není pohodlná rezerva. Toto však bylo opravdu důležité.“
Dobrá nálada kolegy Nica Hülkenberga byla evidentní již po příchodu do mixzóny. Krátce předtím, než dorazil k mikrofonu, si vesele zpíval: „Ó, burritó…“
Znamená to, že to byla dobrá neděle? „Byla! Dvojité body, skvělý den pro tým. Velmi se těším i s Kevinem, odjel brilantní víkend. Já jsem v závodě nebyl tak rychlý, takže si to zasloužil,“ pochválil kolegu Nico Hülkenberg a následně několik sekund přepočítával, zda Haas v Mexiku získal deset nebo osm bodů.
Reportér F1 TV Lawrence Barretto mu ochotně pomohl: Haas jich získal osm. „Kruci! Ale stejně to bereme, získat je je vynikající. Bylo to velmi pozitivní, byli jsme konkurenceschopní a zažili jsme skvělý víkend. Cítím velké zadostiučinění, práce každého člena týmu se vyplácí. Konzistentně bojujeme o body, to jsou dobré zprávy. Já jsem včetně sprintu v Austinu už čtyřikrát za sebou skončil na bodech, což poukazuje na konzistentnost našeho balíčku a auta.“