logo F1zpravy.czF1online.sk

Antonelli se poučil: Jezdil jsem mnohem klidněji

Andrea Kimi Antonelli
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 15:57

Andrea Kimi Antonelli má za sebou druhý trénink ve Formuli 1. Velkým plusem pro mladíka je paradoxně to, že na něj většina fanoušků velmi rychle zapomene. Na rozdíl od tréninku v Monze, na který se bude zřejmě vzpomínat i po letech, byl v Mexiku méně patrný; méně viditelný v negativním světle.

V Mercedesu měli před premiérou Andrey Kimiho Antonelliho v současném monopostu F1 velká očekávání. Od té doby se však poučili. I Lewis Hamilton ve čtvrtek radil svému nástupci: „Kimi je mladý, ze své první jízdy v Monze se poučil. Měli jsme společný briefing, protože za rok bude pracovat s Bonem. Jsem tady, abych mu pomohl, jak budu moct.“

„Klíčové je,“ pokračoval sedminásobný šampion, „co jsem mu také řekl, že nemusí hned v prvním kole udělat díru do světa: Dostaň se do toho a užij si to. Řekl jsem mu i to, že trať je zpočátku velmi špinavá. Zvládneme všechno, čemu čelíme, ale nemyslím si, že by měl nějaké problémy.“

Ukázalo se, že si vzal Hamiltonovy rady k srdci. „Určitě to bylo lepší než v Monze,“ pochvaloval si Kimi Antonelli. „Jezdil jsem mnohem klidněji, nechtěl jsem riskovat. Chtěl jsem mít čistý trénink, odjet kola a pochopit o něco více auto a pneumatiky. Celkově to bylo poměrně slušné. Cítil jsem, že nejsem na limitu, ale to byla moje volba. Chtěl jsem mít bezproblémový trénink.“

V prvním tréninku obsadil „jen“ dvanácté místo a sám si nepřivodil žádné větší problémy. Odjel méně kol než ostatní, protože úlomky na trati poškodily jeho podlahu. Pár minut musel strávit v péči mechaniků.

„Popravdě jsem je ani neviděl. Je to škoda, protože mi poškodily dost velkou část podlahy. Bylo to vážné poškození. Nebylo to ideální, ale odjeli jsme pár kol,“ poznamenal italský závodník.

Antonelli přiznal, že nejvíc ho v pátek zaskočily měkké pneumatiky a kolik přilnavosti mu nabídly. „Každým kolem jsem si budoval sebedůvěru. Poprvé jsem byl na této trati, takže jsem se snažil naučit co nejvíc.“

„Na softech to byl velký skok. Jezdil jsem neustále na tvrdé sadě, neměl jsem na programu pomalé a rychlé kolo, takže jsem si nemohl zkusit práci v krátkém stintu. Když jsem přezul na softy, pocítil jsem mnohem lepší přilnavost. Byl jsem tak překvapen množstvím gripu, že jsem ho ani nevyužil,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze