logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Russella měl dostat trest i Verstappen, za hranici zachází také podle Leclerca

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 17:04

V průběhu sezóny se na trati čas od času objeví situace, o kterých se mluví ještě dlouho po závodě. Vzpomínáte si například na Velkou cenu Kanady v roce 2019, kdy dostal Sebastian Vettel trest? O tom se mluvilo ještě velmi dlouho. Zdá se, že podobně tomu bude i v případě souboje Landa Norrise s Maxem Verstappenem v Austinu.

Jen máloco novináře v Mexiku zajímalo více než dohry incidentu v Texasu. Víme, jak to vypadalo, i jak to skončilo. Otázkou je, zda z toho komisaři Velké ceny vyvodili správný závěr. Nejde ani tak o Norrisovo předjíždění mimo trať – to vypadalo poměrně jednoznačně –, ale udělal Max Verstappen při souboji vše korektně?

Možná si z tohoto incidentu odneseme poučení o tom, co je férová obrana. Je jasné, že nizozemský závodník se v soubojích tlačí až na samotnou hranici dovoleného. Opravdu však můžeme říci, že ji nepřekročil? „Právě proto je závodění s Maxem tak vzrušující a právě proto mám tak rád souboje s ním,“ prohlásil pilot Ferrari Charles Leclerc.

„Víte, že vám nikdy nenechá žádné místo a vždy bude balancovat na hraně dovoleného. S Maxem se vždy pohybujete na hranicích pravidel a někdy i za nimi. Právě tyto souboje dělají Formuli 1 tak vzrušující,“ prohlásil Monačan.

Ten si však nezahrál na komisaře a neřekl, jaký ortel by na jejich místě vyslovil on. Tomu se už nevyhnul George Russell. Řekl, že trest pro Landa Norrise byl spravedlivý, ale jedním dechem dodal, že ani počínání Verstappena nebylo v pořádku.

„Při pohledu na Landovu penalizaci si myslím, že pravděpodobně byla správná, ale Max asi také měl dostat trest, protože vyjel mimo trať,“ konstatoval Russell. „Podle mě je však problém zakořeněný v okruzích, které umožňují široký výjezd.“

„Když se podíváte na loňský závod v Rakousku, měli jsme stovky porušení traťových limitů. V letošním roce tam umístili štěrk a neměli jsme žádné problémy. Když dáte štěrk i do té zatáčky v Austinu, Lando nebude předjíždět mimo trať a Max nebude brzdit tak pozdě. Myslím si tedy, že musíme řešit kořen problému,“ vzkázal Russell.

Související zprávy

Diskuze