logo F1zpravy.czF1online.sk

Další pochvala pro Vasseura? Už nevnímáme vnější tlak, říká Leclerc

Charles Leclerc
© SF Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 16:47

Ferrari je nadále týmem vzestupů a pádů, ale už není týmem Mattii Binotta. I když se o Frédéricu Vasseurovi v mediálních spekulacích mluvilo jako o „plánu B“ a John Elkann chtěl ve skutečnosti zlákat Christiana Hornera, historie je Fredovi stále více nakloněná. Jeho přínos pro Ferrari je po necelých dvou letech hmatatelný.

Když se ohlédneme zpět o pár sezón a vzpomeneme si na souboje Ferrari a Mercedesu v letech 2017 a 2018, stáj z Brackley si tehdy získala pověst bezchybného šampiona. Naopak Scuderia trpěla na vlastní chyby a interní politiku. Časy se však změnily.

Je rok 2024 a Mercedes zažívá nejhorší sezónu od začátku hybridní éry. Ferrari se naproti tomu udrželo v boji o Pohár konstruktérů. Samozřejmě letošní sezóna Scuderie má daleko do dokonalosti, ale pět velkých cen před koncem je tento tým stále v boji o konstruktérský titul.

„Ano, podle mě jsme se naučili, jak se vypořádat s tlakem,“ řekl médiím v Mexiku Charles Leclerc. „Vždycky jsem říkal, že jedna z nejlepších věcí na Ferrari je vášeň. Lidem v továrně nebude vadit několik hodin přesčasů. Na druhou stranu, přesně tato vášeň se někdy těžko zvládá.“

„Vášeň znamená i emoce. Díky nim jste v dobrém velmi šťastní, ale ve špatném si to mnohem více připouštíte. Mnohem hůře se s tím pak vyrovnává. Od mého příchodu do Ferrari v roce 2019 jsme na tom hodně pracovali a podle mě jsme nyní mnohem lépe připraveni na tyto vzestupy a pády,“ míní monacký závodník.

„Nemyslím si, že nás vnější tlak ovlivňuje do takové míry, jako tomu bylo před dvěma, třemi nebo čtyřmi lety. Ve skutečnosti si to dnes uvnitř týmu příliš neuvědomujeme. Jsme motivováni a spokojeni, že jsme se propracovali do této situace. Jsme na tom dobře a posouváme se správným směrem, ale nevěnujeme pozornost tomu, co se děje venku,“ dodal Leclerc.

Jedná se o velmi povzbudivá slova. Do jaké míry jsou pravdivá, to se asi ukáže až v pořádném boji o titul. Ferrari se v něm udržuje, ale v tuto chvíli není pod velkým tlakem, jelikož ziskem Poháru konstruktérů může jen překvapit. Navíc jezdecký šampionát je mnohem prestižnější než ten týmový.

Cílem Ferrari jsou však vždy ty nejvyšší mety a i v tomto případě dal Leclerc jasně najevo, že se Poháru konstruktérů nehodlá vzdát. „Byli jsme velmi konzistentní a podle mě jsme maximalizovali naši výkonnost, což je nejdůležitější,“ konstatoval monacký závodník.

„Nemyslím si, že jsme byli v posledních závodech nutně nejrychlejší. Byli jsme však nejkonzistentnější a ve srovnání s našimi soupeři jsme maximalizovali bodové zisky. Možná jsme v Austinu měli nejlepší auto, což je skvělé před posledními pěti závody, ale před nimi jsme podle mě neměli nejsilnější monopost. Odvedli jsme však dobrou práci ve snaze dovézt domů maximální počet bodů. Přesně to je náš cíl před zbytkem sezóny,“ dodal Leclerc.

Související zprávy

Diskuze