logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Stelly je favoritem Ferrari, na Scuderii upozorňuje také Horner

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 21:44

Zatímco před víkendem se soustředila velká pozornost na souboj Red Bullu s McLarenem – tyto týmy přivezly do Austinu i vylepšené díly –, Ferrari se jako taková šedá eminence nenápadně pohybuje za oponou, připravené shrábnout veškerou slávu. Dynamika víkendu v Texasu naznačuje, že tento tým by v neděli neměl být odepisován.

Ferrari se předvedlo velmi dobře v prvním tréninku, ale páteční kvalifikace přinesla určité zklamání. Zdálo se, že Red Bull a Mercedes s nasazenými vylepšeními udělali krok vpřed a startovali z první řady; vylepšení měl i McLaren, který se chystal předvést v závodním tempu, zejména po výkonu v Singapuru.

Inu, sprint přinesl několik zajímavých poznatků. Mercedes nevydržel ani deset kol a naprosto odpálil své pneumatiky. Piloti Ferrari ze sebe dobrou polovinu sprintu „vytloukali duši“, ale přesto se v závěru dotáhli na Landa Norrise a oba ho měli v podstatě „na talíři“.

„Velmi tvrdě spolu bojovali, čímž si obvykle vezmete z pneumatik mnoho životnosti, zejména v prvním sektoru,“ řekl po skončení sprintu Christian Horner o pilotech Ferrari pro televizi Sky. „Určitě budou velmi silní v nedělním závodě, ale pro nás byl slibný pohled na Maxovo nejrychlejší poslední kolo. Vidět, že velmi dobře manažoval své pneumatiky a zůstalo mu v nich dost života.“

Zdálo se, že piloti Scuderie skončí jako Leclerc v Baku, když dlouhým soubojem s Oscarem Piastrim zničil své pneumatiky a na konci závodu odpadl. To se ovšem nestalo. I když ze svých pneumatik odebrali spoustu životnosti a vzájemnými souboji ztratili nemálo času, měli lepší tempo než McLaren a možná i Red Bull.

„Interně se s velkou upřímností díváme na Singapur, Zandvoort nebo Budapešť, kde jsme dominovali, jako na výjimečné okruhy. Formule 1 je velmi vyrovnaná a ne každý den si budete užívat takovou převahu. Realita je taková, že se musíte neustále zlepšovat, bojovat na trati a maximalizovat potenciál monopostu. Pro mě tedy dnešek nabídl o něco realističtější obraz,“ řekl pro televizi Sky šéf McLarenu Andrea Stella.

„Máme čtyři týmy schopné bojovat o pódium. Mercedes dnes trpěl větší degradací. Na čerstvých pneumatikách však byli možná naprosto nejrychlejší v páteční kvalifikaci. My jsme se naučili pár věcí o degradaci pneumatik a nastavení,“ řekl italský inženýr, který následně dostal otázku na svůj bývalý tým – Ferrari.

„Rozhodně si myslím, že Ferrari patří k nejrychlejším na čerstvých pneumatikách – v pátek měli podle mě nějaké problémy, jinak by byli na pole position – a dnes ve sprintu vypadal jejich monopost nejpřesvědčivěji ze všech. Podle mě jsou favoritem nedělního závodu,“ prohlásil Stella.

Austin je univerzální okruh, který prověří všechny vlastnosti vašeho monopostu. Vylepšení sem přivezli Red Bull, Mercedes a něco menšího měl i McLaren. Scuderia nepřivezla žádné novinky – možná přijdou v dalším průběhu sezóny – a přesto se udržela ve hře. To zní před zbytkem víkendu velmi povzbudivě pro červený tým.

Související zprávy

Diskuze