logo F1zpravy.czF1online.sk

Drama v Haasu: Mechanici zastavili únik vody deset sekund před dvanáctou

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala19. 10. 2024

V Haasu se před třetí částí kvalifikace odehrála scéna téměř jako z amerického filmu, jen s jedním rozdílem. Hlavními hrdiny, kterými byli v tomto případě mechanici Nica Hülkenberga, se podařilo předejít katastrofě ne vteřinu před uplynutím časového limitu, ale deset vteřin. Nebýt jejich pohotové reakce, Hulk by v SQ3 nejezdil.

Šesté a osmé místo. To je vizitka Haasu na domácí půdě v Austinu, na kterou může být stáj z Kannapolisu velmi pyšná. Nico Hülkenberg s Kevinem Magnussenem postavili pevný základ pro zisk bodů.

Cesta k tomuto výsledku však byla pořádně zamotaná. Začalo to už v tréninku, ve kterém Haas zkoumal balíček nových komponentů. Vylepšení zpočátku nepřesvědčila. Kevin Magnussen tak ve sprintové kvalifikaci jezdil se starou verzí, aby inženýři nasbírali důležitá data k porovnání a na základě nich vymysleli další postup před hlavní kvalifikací a nedělní Velkou cenou.

V první části se přitom zdálo, že starý balíček funguje lépe. Nico Hülkenberg postoupil s odřenýma ušima o 0,056 sekundy. „V první části jsem se v autě vůbec necítil dobře,“ svěřil se německý závodník. „Měli jsme štěstí, že jsme vůbec postoupili dál. Nečekali jsme to. Následně se však všechno začalo obracet k lepšímu.“

Hülkenberg ve třetí části obsadil šesté místo, a to dokonce na použitých pneumatikách, které měly za sebou už dva ostré pokusy! Přesto byl o dvě desetiny lepší než kolega na čerstvých softech. „Musím to prodýchat. Dnes to bylo jako jízda na horské dráze.“

Magnussenovo osmé místo na použitých pneumatikách by tak mohlo být menším zklamáním. „Jste-li zklamáni z osmého místa, tak to je dobré znamení,“ reaguje šéf týmu Ajao Komacu, ale Nico Hülkenberg brzdí jeho nadšení.

Podle Hulka ještě není zřejmé, jak velký pokrok představuje nová specifikace auta. „Budeme si muset na to posvítit. V autě se pořád jezdí poměrně těžko, ale to bylo způsobeno i větrem. Musíme se teď podívat na data a pustit se do analýzy.“

Mechanici si však už svoji odměnu zasloužili. Hülkenberg totiž téměř nezasáhl do rozstřelu o první desítku. Na konci SQ2 znenadání objevili únik vody na monopostu. V garáži horečně začali auto rozebírat. „Všichni odvedli skvělou práci,“ chválil svůj tým Komacu. „Bylo to velmi těsné. Kdyby to udělali o deset sekund později, už bychom to nestihli.“

Hülkenberg se však nenechal rozhodit a dočkal se pochvaly i od Kevina Magnussena. „Nico v posledním kole podal velmi silný výkon. Rád ho vidím tak vysoko. Chceme totiž, aby bylo rychlejší to nové auto. Já dostanu vylepšení po sprintu. Rozdělit nám balíčky bylo určitě správné rozhodnutí.“

Související zprávy

Diskuze