logo F1zpravy.czF1online.sk

Naše zařízení je perfektně legální, kontruje Marko. Soupeři prý odklánějí pozornost

Helmut Marko a Richard Wolverson
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala18. 10. 2024

Nejlepší obranou je útok. To si v Austinu řekl sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko, který spolu s ostatními členy vedení stáje má co vysvětlovat. Jasně však vzkázal, že na zařízení Red Bullu, kterým lze měnit světlou výšku přední části podlahy, není nic nekalého. Zároveň ukázal prstem na McLaren.

Zatímco Zak Brown volá po důkladném prošetření toho, jak Red Bull během parc fermé pracoval se svým monopostem a zda potají neměnil světlou výšku auta, Helmut Marko odkazuje, že týmy i FIA měly k dispozici všechny nákresy a věděly, co a jak funguje na monopostu RB20 a potenciálně i jeho předchůdcích. Význam řešení bagatelizuje.

„Tento systém je perfektně legální a měli o něm informaci všechny týmy. My jsme už o tom informovali FIA, což vypovídá o všem,“ prohlásil Helmut Marko pro italskou Sky. „Mezi kvalifikací a závodem nemůžete měnit světlou výšku. To je na celé věci nejdůležitější; není na tom nic nelegálního.“

Zdá se, že na samotném zařízení skutečně není nic nelegálního, vždyť v konečném důsledku na každém monopostu je mechanismus, kterým lze měnit výšku přední části podlahy. Podstatné je, jestli s ním Red Bull manipuloval během parc fermé.

V případě ostatních týmů takové podezření neexistuje, jelikož se k němu přistupuje zvenčí, což by FIA na svých kamerách okamžitě zpozorovala. Red Bull je však podle Zaka Browna jediný, kdo ho má pod pedály, s nimiž je během parc fermé povoleno manipulovat i s pomocí nástrojů.

„FIA už o tom věděla. Nedostali jsme žádnou sankci a nic se nezměnilo ve srovnání s tím, co bylo dříve,“ pokračoval Marko ve své obhajobě sporného zařízení. „Nechápu celý ten hluk kolem toho. Možná jen někdo chce odklonit pozornost od jiných problémů.“

Helmut Marko může svou poslední větou narážet právě na McLaren. Britský tým musí jezdit s upraveným zadním křídlem, v souvislosti s nímž podle soupeřů také nebylo vše s kostelním řádem. Inu a nakonec je zde flexibilita předního křídla, kterou FIA zatím toleruje.

Související zprávy

Diskuze