logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc o své šanci na titul: Budu bojovat do poslední chvíle

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala18. 10. 2024

Mezi top týmy je Sergio Pérez jediným jezdcem, který už ani matematicky nemůže získat letošní mistrovský titul. Kromě Maxe Verstappena má největší šanci Lando Norris, ale možná bychom ještě neměli odepisovat ani Charlese Leclerca. Monačan je odhodlán bojovat až do posledních sil.

Před námi je šest velkých cen a tři sprinty. Perfekcionistický pilot tak může do konce sezóny získat ještě 180 mistrovských bodů. Lando Norris v tuto chvíli ztrácí na Maxe Verstappena 52 a Charles Leclerc už 86 bodů. I Norris bude potřebovat menší zázrak, aby titul získal, ale v Leclercově případě to platí dvojnásob.

Ve čtvrtek tak Charles Leclerc dostal otázku, zda se během zbývajících dvou měsíců ještě bude soustředit na mistrovský boj, nebo už upírá zrak na sezónu 2025. „Myslím si, že to bude kombinace těchto dvou věcí. Samozřejmě, plně se soustředíme na monopost pro rok 2024, ale na druhé straně z pozice pilota musíte pamatovat na to, že cokoli na auto nasadíte teď, děláte to i s výhledem na rok 2025.“

„Vše, co jste se dosud naučili, a všechny nové komponenty, které ještě přijdou před koncem sezóny — pokud nějaké přijdou! — korespondují se směrem, který je podle nás správný. Je to směr, kterým se vydáme v roce 2025,“ rozpovídal se vítěz dvou letošních závodů. „Plně však upíráme zrak na sezónu 2024.“

Na margo svých matematických šancí na titul uvedl, že se nevzdá, dokud bude žít byť sebemenší naděje. „Budu o něj bojovat až do úplného konce. Ať už je ve hře jakákoli příčka, z pozice jezdce musíte udělat maximum — ať už je to páté, čtvrté, nebo i první místo — i když to páté, čtvrté, třetí a druhé nejsou tak vzrušující,“ rozesmál se monacký rodák.

Skutečný závodník, který má šanci vyhrát, musí k velkým cenám přistupovat s jediným cílem. „Já chci tu první příčku a takové nastavení si udržím po zbytek sezóny. Pokusím se vyhrát co nejvíce závodů a pak uvidíme, jak se to vyvine v šampionátu.“

I když boj o jezdecký titul je mezi fanoušky mnohem populárnější a prestižnější, letos to více vře v Poháru konstruktérů. V něm jsou rozestupy menší — Ferrari ztrácí na McLaren jen 75 bodů — a potenciální zisky jsou přímo obrovské. Zbývajících šest velkých cen týmům nabízí ještě 309 bodů.

„V jezdeckém šampionátu bychom potřebovali velký kus štěstí,“ uznává Leclerc, podle kterého je o něco reálnější boj o konstruktéry, ale rozhodně ne snadný. „V poslední době se McLaren v konstruktérech dost vzdaluje, ale nikdy neříkej nikdy. Půjdeme naplno až do konce.“

Pokud Ferrari zůstane při zemi a začne uvažovat střízlivě, maximem může být zřejmě pár závodních triumfů. Austin by měl naznačit, jak se bude Scuderii dařit i na dalších akcích. „Myslím si, že Monza, Baku a Singapur jsou velmi specifické okruhy, takže je obtížné udělat nějaké závěry v souvislosti s vylepšeními, které jsme představili na posledních pár závodech.“

„Tohle je podle mě první skutečný test posledního balíčku, abychom pochopili, jaký krok vpřed jsme vlastně udělali a do jaké míry se ubíráme správným směrem. Tento víkend bude zkouškou a já doufám, že dopadne dobře,“ věří Leclerc.

Související zprávy

Diskuze