Ve hře je také Schumacher, zní z Audi
I když na roštu pro rok 2025 zůstává poslední neobsazené místo, Mick Schumacher ještě nedosnil svůj sen o tom, že se do Formule 1 vrátí. Nový šéf Audi ho považuje za jednoho z reálných kandidátů, mezi kterými si bude vybírat.
Mattia Binotto zpočátku avizoval, že do konce září by se mělo rozhodnout o jezdecké dvojici pro následující rok. Nakonec se tento termín posouvá, k čemu má šéf projektu jedno vysvětlení. „Můžeme si dovolit nespěchat, protože všechny ostatní týmy se už rozhodly pro své složení,“ uvedl v odpovědi na otázku Corriere della Sera.
„Viset ve vzduchu“ zůstalo několik jezdců. Audi důkladně zváží všechna jména, kterých není málo. „V této věci jsou dva klíčové faktory: Na jedné straně potřebujeme zkušenosti, které nás nasměrují na cestu růstu. Na druhé straně mladého a talentovaného jezdce, který nás bude doprovázet na cestě na čelo.“
Zkušenosti určitě dokáže zajistit Nico Hülkenberg. Při těchto slovech tak můžeme nabýt pocitu, že šance Valtteriho Bottase klesají a do popředí se mohou dostat mladší piloti. O sedačku se uchází například Gabriel Bortoleto, za kterým stojí Fernando Alonso a mluví o něm jako o jezdci světové třídy.
„Je to neskutečný talent a velmi skromný člověk,“ řekl na tiskové konferenci před víkendem v Ázerbájdžánu Fernando Alonso, který zároveň prostřednictvím své společnosti A14 manažuje Bortoletovu kariéru. „Kromě toho, že má talent, je to pracant. Myslím si, že proto ve Formuli 3 a Formuli 2 dosahuje takového pokroku. Věci také bere velmi vážně, což v jeho věku není samozřejmostí.“
„Už jsme se zmínili o rozpočtech a podobných věcech — on vyhrál Formuli 3 jako nováček a jako nováček bojuje o titul i ve Formuli 2, ale bez množství testů, které mají k dispozici ostatní nováčci,“ nachází jistou spojitost mezi Francem Colapintem a Gabrielem Bortoletem v tom, že oba naskakovali do šampionátů bez peněz nazbyt a tím pádem i bez soukromých testů. „On je pravděpodobně jediný skutečný nováček v šampionátu. Toto je tedy úžasný úspěch. Uvidíme, co přinese budoucnost, ale je jen otázkou času, kdy se dostane do F1.“
Mít ve svém životopisu takovou referenci od samotného Fernanda Alonsa je velmi cenné, i když je v podstatě jeho manažerem. Audi má však další možnosti. Jednou okrajovou je zmiňovaný Franco Colapinto, kterému cestu může zahatit fakt, že je juniorem Williamsu.
Audi nebude mít velkou motivaci vychovávat jezdce konkurence, když má k dispozici i svého vlastního – Théo Pourchaire také čeká na svou příležitost. A nakonec je zde už stálice na pozici rezervního jezdce Mick Schumacher.
„Určitě ho přehodnocujeme,“ prozradil Binotto o bývalém junioru Ferrari. „Potkal jsem ho a povídal jsem si s ním. Znám ho už dlouho, protože byl členem Jezdecké akademie Ferrari. Znám ho a také jeho silné stránky. Je mezi jmény, na které myslíme.“
Mick Schumacher stále čeká na rozhodnutí Audi, až poté se začne poohlížet po jiných šampionátech. „Budu to řešit, když nastane ten správný čas a plán A selže. Plán B musí být někdy v pozadí. V tuto chvíli však nevím, jak se to vyvine.“