logo F1zpravy.czF1online.sk

Šéf Audi slibuje, že jeho tým neskončí jako Alpine: Máme dlouhodobý závazek

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 10. 2024

Po velkém nadšení a vlně obnoveného zájmu ze strany automobilek se do Formule 1 vrací starý problém. Nová generace pohonných jednotek zpočátku vzbuzovala velký zájem a když svůj vstup do Formule 1 potvrdilo Audi, zdálo se, že dřívější nezájem je definitivně zažehnán. V posledních týdnech se však přece jen objevily nové trhliny.

Tovární tým Renaultu na konci sezóny 2025 opustí nejvyšší motoristickou třídu. I když Alpine bude pokračovat a podle prezidenta skupiny není tým na prodej, od roku 2026 bude používat zákaznické motory. Formule 1 tím ztratí jednu ze svých automobilek.

Zůstanou Mercedes, Ferrari, Honda, Red Bull Powertrains/Ford a Audi. Ve srovnání s rokem 2014 je to stále o dvě víc, ale odchod Renaultu vyvolává nové pochybnosti. Například projekt Audi provázejí obrovské otazníky a z tábora německé automobilky se neozývají povzbudivé zprávy. Její šéf Gernot Döllner však rázně odmítá jakékoli spekulace.

„Ne, o ukončení motorového programu jsme nediskutovali,“ prohlásil šéf německé automobilky. „Audi má vůči Formuli 1 dlouhodobý závazek. Začátkem letošního roku se dozorčí rady koncernu Volkswagen a Audi rozhodly, že převezmeme plnou kontrolu nad podíly Sauberu. Od 1. ledna budeme stoprocentním vlastníkem týmu.“

„Dojde k tomu v roce 2025 a já jsem už nyní předsedou představenstva společností Sauber i Sauber Motorsport. To znamená, že já osobně se intenzivněji zapojím do projektu ve Formuli 1,“ dodal rozhodně Döllner.

Pod sebou má Mattiu Binotta jako nového hlavního technického ředitele a provozního ředitele celého projektu. V roce 2025 se k němu připojí i nový šéf stáje Jonathan Wheatley. Audi se tak chlubí, že má jednodušší a přímočařejší strukturu, která zabrání nechtěnému korporátnímu uspořádání závodního týmu.

„Na konci července jsme zavedli manažerskou strukturu s jasnými pravomocemi. Jsem velmi rád, že jsme pro náš projekt ve Formuli 1 našli skvělé manažery v osobách Mattii Binotta a Jonathana Wheatleyho. Máme dvojí vedení s jedním člověkem, který se postará o řízení firmy spolu s vývojem monopostu, a druhým, který má na starosti fungování na trati a bude působit jako mluvčí celého týmu. Věříme, že jsme díky tomu našli perfektní řešení pro náš budoucí provoz,“ prohlásil Döllner.

„Je to velký úkol a pro Audi zároveň jeden z nejdůležitějších, protože naše vlastní pohonná jednotka je klíčovým aspektem celého projektu. Nechceme vyhrát jen s nejlepším šasi, ale stát se plnohodnotným továrním týmem s vlastním podvozkem i pohonnou jednotkou,“ pokračoval odhodlaně šéf Audi.

„Víme, že je to velký úkol a velká investice, ale podle mě máme dobré lidi. Máme vše potřebné a plnou podporu, abychom si počínali dobře. Bude na nás, abychom si zasloužili důvěru vedení,“ dodal Döllner.

Související zprávy

Diskuze