logo F1zpravy.czF1online.sk

V Haasu se nebojí Oconovy reputace, že se mu nechce hrát týmovou hru

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala3. 10. 2024

Haas oznámil angažování Estebana Ocona už v červenci letošního roku. Jeho příchod do americké stáje se tak nezadržitelně blíží a s ním se vynořují i otázky, zda to byla rozumná volba. Na veřejnosti totiž nemá moc dobrou pověst, ale šéf Haasu Ajao Komacu je přesvědčen, že na tomto se Haas nespálí.

Esteban Ocon není mezi svými bývalými kolegy moc oblíbený. Sergio Pérez, Fernando Alonso či Pierre Gasly by uměli mluvit o tom, jak těžké je s ním spolupracovat v jednom týmu. Ukázku toho jsme mohli vidět i v letošním roce. Například když v Monaku s krvavýma očima útočil na kolegu v Portier, nebo když v Kanadě přeslechl týmové pokyny.

Haas však bojuje o to, zda skončí na bodech, a proto se mu hodí někdo jako Kevin Magnussen, který je ochoten obětovat svůj závod ve prospěch stáje. Dokáže něco takového i Esteban Ocon, nebo se mu podaří pokazit vztahy i ve svém novém působišti?

Šéf stáje Ajao Komacu pro crash.net uvedl, že nemá strach. Oconovi věří. „Byla to věc, o které jsme se bavili, ale já jsem už od začátku něčemu věřil. Musel jsem si upřímně popovídat s Estebanem, abych pochopil, jak ty věci vidí on. Já však věřím tomu, že pokud máme dobrý vztah plný vzájemného respektu a transparentnosti, pokud mezi týmem a jezdcem panuje důvěra, tak by to neměl být problém.“

Z Estebana Ocona bude poprvé jasný týmový lídr, jelikož vedle sebe bude mít Olivera Bearmana. Je sporné, jak bude reagovat na případné pokyny v mladíkův prospěch, když měl problém táhnout za jeden provaz i s takovým Alonsem.

„Opravdu si nemyslím, že by to byl problém,“ ujišťuje Komacu. „Je to velmi silný jezdec, velmi odhodlaný. Pokud si před startem sezóny určíme jasná pravidla a bude mezi námi transparentnost, tak budeme hrát podle těchto pravidel ohledně toho, co očekáváme od jezdců a týmu.“

Japonský inženýr počítá s tím, že protesty mohou přijít a jsou také přirozené, ale to prý bude všechno. „Možná budeme muset sáhnout po týmové režii, udržet formaci nebo jezdce zastavit, s čím piloti mohou nebo nemusí souhlasit, ale musí to tak učinit. Promluvit si o tom můžeme později. Pokud bude mezi námi panovat transparentnost a důvěra, tak si skutečně nemyslím, že by měly být nějaké problémy. Vůbec mě nevyrušuje všechen ten hluk kolem.“

Související zprávy

Diskuze