Určitě to dáte do nadpisu, ale titul je v příštím roce reálný, říká Leclerc
Charles Leclerc zažívá z osobního pohledu jednu z nejlepších sezón ve své kariéře. Vyhrál dvě pro něj nejdůležitější velké ceny a jeho srovnání s týmovým kolegou Carlosem Sainzem je stále jednoznačnější. Monacký závodník měl začátkem roku problémy se zahříváním pneumatik v kvalifikacích a Ferrari v prostřední části sezóny ztratilo formu, ale podle Charlese je nyní už na správné cestě.
Scuderia vykazuje po návratu z dovolených stoupající křivku výkonnosti. V Austinu nasadí týmy poslední vylepšení a výjimkou nebude ani Ferrari. Inženýři v Maranellu už představili novou podlahu a nové přední křídlo a přestože víkend v Singapuru týmu nevyšel, rychlost monopostu v posledních třech závodech naplňuje optimismem všech včetně Charlese Leclerca.
„Vidíme dost velké zisky,“ prohlásil monacký závodník v rozhovoru pro portál The Race. „Potřebujeme jen čas, abychom tato vylepšení nasadili na auto.“
Samozřejmě mluví o monopostu pro rok 2025, který je podle italských médií již naplno testován ve větrném tunelu. Čeká nás poslední sezóna se současnou generací pravidel a inženýři dostanou poslední šanci dokonale trefit konstrukci těchto nesmírně komplikovaných monopostů.
Leclerc také dostal v rozhovoru otázku, zda je titul v roce 2025 reálný. „Ano, je reálný,“ odpověděl Charles, který se na chvíli odmlčel a pak se smíchem dodal: „To určitě dáte na titulku! Samozřejmě jde o nikdy nekončící proces a cílem je vždy další zlepšení.“
Ferrari čeká na mistrovskou korunu nesmírně dlouho. Ani v této sezóně se tým nevyhnul chybám při vývoji. Po nasazení vylepšení na Velké ceně Španělska se v Maranellu zcela ztratili a potřebovali několik měsíců, aby získali zpět ztracené momentum.
„Když se podíváte na jednotlivé týmy, není to jako s předchozí generací monopostů. Pokud tehdy někdo něco pochopil, získal momentum a dále se zlepšoval,“ vysvětlil Leclerc.
„S výjimkou McLarenu výkonnost týmů kolísá. Někdy vidíte, že Mercedesu se nesmírně daří, ale potom se trápí. Vidět to i na našem týmu, někdy se nám daří, ale jindy máme problémy. Ano, v současnosti to pozorujeme i na Red Bullu, který byl léta nesmírně mocný,“ pokračoval monacký závodník.
„Pochopit tuto generaci monopostů je o něco náročnější. Nejmenší detail může mít velký vliv a postarat se o velký rozdíl na trati. Jelikož jsou týmy nesmírně vyrovnané, za nejmenší chybu zaplatíte mnohem vyšší cenu než u předchozí generace,“ dodal Leclerc.
- Štítky
- Charles Leclerc
- Ferrari